املاك دلتا
املاك دلتا
يك كارشناس اقتصادي در خصوص بازار مسكن و بورس اعلام كرد: دولت آينده بايد به بورس رونق بدهد تا سرمايه‌هاي سرگردان به بازار مسكن حمله نكند.
بازار مسكن و بورس
به گزارش «مجله ملكي دلتا» و به گفته يك كارشناس بازار مسكن: دولت براي مهار تورم مجبور است به بازارهاي ارز و طلا ثبات بدهد، بخش‌هاي توليدي هم كه دچار ركود هستند و در اين ميان بازارهاي جذاب، مسكن و بورس خواهد بود كه دولت آينده بايد به بورس رونق بدهد تا سرمايه‌هاي سرگردان به مسكن حمله نكند.

حسن محتشم در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: مسكن با توجه به افزايش حدود ۴۵۰ درصدي قيمت در سه سال اخير، هم‌اكنون به ثبات نسبي رسيده كه انتظار داريم همين روند تا دولت آينده ادامه پيدا كند. دليل اينكه بازار مقداري تعديل‌شده خروج سرمايه‌گذاران و دلالان است. فعالان چون تصوير روشني از برنامه‌هاي دولتي آينده در بخش مسكن ندارند دست از خريدوفروش برداشته‌اند و اندك معاملات از نوع مصرفي و بيشتر در جنوب تهران انجام مي‌شود.

وي افزود: سال گذشته كمتر كسي تصور مي‌كرد كه با توجه به شيوع ويروس كرونا قيمت مسكن در تهران ۹۴ درصد افزايش پيدا كند، اما اين اتفاق افتاد. يكي از دلايلش اين بود كه بورس دچار ريزش شد، مردم سرمايه‌هاي خود را از اين بخش خارج كردند و به خريد مسكن اختصاص دادند. توليد هم ازجمله توليد مسكن، مشكلات خود را دارد و چالش‌هاي متعددي مثل ماليات، بيمه، عوارض، افزايش هزينه‌ها و غيره در بخش‌هاي توليدي وجود دارد و به همين دليل سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي توليدي انجام نمي‌شود.

بازار مسكن و بورس

بازار مسكن و بورس تنها بازار هاي جذاب براي كنترل سرمايه‌هاي سرگردان

اين كارشناس بازار مسكن تأكيد كرد: در حال حاضر نيز اگر دولت فكري براي نقدينگي لجام‌گسيخته و سرمايه‌هاي سرگران نكند، احتمال حمله آن به هر بازاري وجود دارد. معتقدم فقط دو بازار است كه قابليت جذب سرمايه‌ها در آن هست كه بورس و مسكن خواهد بود. دولت مي‌داند كه رشد قيمت ارز منجر به تورم عمومي مي‌شود و به همين دليل آن را در محدوده مشخصي ثابت نگه مي‌دارد. طلا هم از دلار تأثير مي‌گيرد و قيمت آن بالا نمي‌رود.

محتشم، افزايش ساخت‌وساز همزمان با كنترل فضاي دلالي در بازار مسكن را ضروري دانست و گفت: متأسفانه قيمت نهاده‌هاي ساختماني مرتباً افزايش مي‌يابد و در حال حاضر سيمان حدودا به پاكتي ۷۰ هزار تومان رسيده است. اين نوسانات قطعاً اثرات تورمي در بازار مسكن مي‌گذارد؛ چراكه سازندگان انتظار سود دارند. البته رشد قيمت نهاده‌ها ممكن است به اين زودي‌ها بر قيمت‌هاي بازار مسكن تأثير نگذارد، اما نهايتاً اثرگذار خواهد بود.

وي در آخر اظهار كرد: شرايط آينده اقتصاد كشور شفاف نيست و انتظار بهبود، دست‌كم در فضاي عمومي وجود ندارد. پر واضح است كه بهبود شرايط در كوتاه‌مدت ميسر نخواهد بود. اما اگر دولت رئيسي برنامه‌ريزي اصولي و مناسبي داشته باشد مي‌توان اميدوار بود كه در بلندمدت تورم به حدود ۱۰ درصد برسد و تورم كالاها از جمله مسكن كنترل شود.

پيشنهاد مطالعه: مطلب نقش بورس در تقويت ساخت‌ مسكن را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۴۰:۰۸ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی