املاك دلتا
املاك دلتا
در تيرماه ميانگين قيمت مسكن نسبت به خردادماه حدود يك درصد افزايش يافت، اما نكته قابل توجه اين است كه تورم ماهانه مسكن در تيرماه در 8 منطقه تهران، منفي بوده است.
تورم ماهانه مسكن

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، ميانگين قيمت مسكن در مناطق جنوب شهر تهران رشد 7/ 1 درصدي نسبت به خردادماه را نشان مي‌دهد و اين در حالي است كه رشد قيمت مسكن در مناطق شمالي حدود يك درصد بوده است.

تورم ماهانه مسكن نشان مي‌دهد، رشد قيمت بيشتر در مناطق جنوب شهر نسبت به شمال شهر ريشه در ضرورت تنظيم فاصله قيمت مناطق مختلف دارد. در واقع در فازهاي تورمي مسكن رابطه هميشگي قيمت در مناطق مختلف به هم خورده كه اين رابطه بايد در ميان‌مدت احيا شود.

به همين خاطر اكنون سرعت رشد قيمت مسكن در مناطق جنوبي شهر بيشتر از مناطق شمالي است تا به اين ترتيب به تدريج فاصله قيمتي نامتعارف كه ميان سطوح قيمتي اين دو شكل گرفته، تعديل شود و به وضعيت نرمال بازگردد.

تورم ماهانه مسكن

نگاهي به آمار حجم معاملات مسكن

بررسي حجم معاملات مسكن به تفكيك مناطق در تيرماه نيز نشان‌دهنده توقف نسبي خريد آپارتمان در برخي از مناطق جنوبي شهر است. به‌ طور كلي حجم معاملات در مناطق 15 تا 21 شهر تهران نسبت به خرداد كاهشي بوده، اما در اين بين در برخي از مناطق مانند 16 و 20 ميزان افت ماهانه معاملات از 30 درصد هم بيشتر بوده است.

اين موضوع از آن جهت اهميت دارد كه در ميانگين قيمت مسكن در معاملات يك ماهه تيرماه اثرگذار است. در واقع اگر وضعيت معاملات در جنوب شهر در تيرماه هم مانند خردادماه بود و تا اين حد كاهش پيدا نمي‌كرد، تورم مسكن در گزارش رسمي مي‌توانست از يك درصد اعلامي كمتر و حتي منفي باشد.

در عوض در ماه گذشته معاملات در سه منطقه شمال شهر كه به عنوان گران‌ترين مناطق پايتخت شناخته مي‌شوند، يعني مناطق يك تا سه افزايشي بوده است، به اين ترتيب كه در منطقه يك و سه هر كدام 13 درصد رشد و در منطقه دو 20 درصد رشد معاملات رقم خورده است.

در پايان لازم به ذكر است كه تورم ماهانه مسكن به نحوي پيش رفته است كه فعالان بازارهاي مختلف پي‌برده‌اند كه بازار مسكن با توجه به وضعيت مناقشات برجامي همچنان ظرفيت افزايش قيمت را دارد و به همين خاطر تصميم گرفتند سرمايه خود را از بورس خارج كرده و روانه بازار مسكن كنند.

مطالعه بيشتر: مطلب «ميانگين قيمت خانه در يوسف آباد» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تورم، قيمت مسكن، املاك دلتا،
موضوع:
[ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۵۹:۲۳ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی