املاك دلتا
املاك دلتا
طبق آمار سال ۱۳۹۸ در تهران ۴۲ درصد مردم مستاجر بوده‌اند و احتمالا در حال حاضر تعداد مستاجران از مالكان بيشتر شده است.
نرخ اجاره نشيني

به گزارش «مجله ملكي دلتا» عليرضا ذوالفقاري اظهاركرد: در برنامه ارائه شده وزير راه و شهرسازي تحت عنوان «نهضت توسعه مسكن و شهرسازي مردم‌پايه مبتني بر عدالت و پيشرفت» كمتر ديده مي‌شود كه به بحث اجاره مسكن پرداخته شده باشد.

اين كارشناس بازار مسكن بيان كرد: پيش‌بيني مي‌شود با توجه به افزايش چشم‌گير قيمت املاك از سال ۱۳۹۸ تا كنون، نرخ اجاره نشيني همچنان به روند صعودي خود حتي با شيب بيشتر ادامه داده باشد. به گونه‌اي كه شايد بتوان گفت در حال حاضر شهرنشينان، به خصوص در كلان‌شهر تهران، بيشتر اجاره نشين هستند تا مالك.

ذوالفقاري گفت: طبق بررسي‌هاي صورت گرفته و تحليل داده‌هاي بدست آمده از سامانه‌هاي ملكي تخمين زده مي‌شود كه در سال‌هاي ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شاهد افزايش چشم‌گيري هزينه‌هاي مسكن در خانوارها بوده‌ايم به گونه‌اي كه در حال حاضر احتمالا بين ۵۵ تا ۶۰ درصد از هزينه خانوار خرج هزينه مسكن مي‌شود.

ذوالفقاري گفت: از ديگر نكاتي كه در طرح ارائه شده بر آن تاكيد شده است، اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي است كه از دولت دوازدهم كليد خورد و ممكن است تاثيرات هيجاني در بازار اجاره مسكن داشته باشد و حداقل براي زماني محدود باعث كاهش نرخ اجاره شود.

به گفته ذوالفقاري، سياست‌هاي بازار آزاد نيز كه برخي اقتصاددان‌ها بر آن تاكيد زيادي مي‌كنند، هر چند در بلندمدت باعث توازن در بازار و برقراري قانون عرضه و تقاضا مي‌شود، اما در كوتاه مدت دردي از مستاجران در جامعه دوا نمي‌كند.

وي اظهار كرد: با توجه به افزايش نرخ اجاره نشيني و سهم بالاي اجاره‌بها در هزينه‌هاي خانوار دولت بايد براي حمايت از مستاجران در كوتاه مدت، به طور جدي اقدام به كنترل بازار اجاره املاك مسكوني كند.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «اجاره‌نشيني به سبك آلمان» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۴۰:۲۳ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی