املاك دلتا
املاك دلتا
عضو هيئت علمي مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي، احداث سالانه يك ميليون واحد مسكوني در سال را فرصتي مناسب براي تغيير سيماي شهري در بافت‌هاي ناكارآمد برشمرد.
مسكن و شهرسازي

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، علي بيت‌اللهي ادامه داد: برآورد شده است كه در كل كشور، ۲۱ ميليون نفر در بافت فرسوده سكونت دارند. با توجه به اينكه اعداد و ارقام در سطح كشوري، بسيار قابل‌توجه و مهم است و مي‌تواند جهت‌گيري سياست‌هاي انبوه‌سازي شهري را تعيين كند، انتظار است تا مورد توجه دولتمردان قرار بگيرد.

سكونت ۱۵ درصد جمعيت شهري تهران در بافت فرسوده

به گفته عضو هيئت علمي مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي، در تهران، با آنكه بافت فرسوده شهر تنها ۵ درصد مساحت كل شهر را تشكيل داده، اما با اين وصف ۱۵ درصد جمعيت شهر تهران (حدود يك ميليون و دويست هزار نفر) در ۲۶۰ هزار پلاك ساختماني واقع در بافت فرسوده سكونت دارند.

بيت‌اللهي با اشاره به اينكه مجموع مساحت بافت‌هاي فرسوده در تهران، ۳۲۷۰ هكتار است كه در مناطق مختلف تهران پخش شده است، اعلام كرد: مناطق ۱۲ و ۱۰ با وسيع‌ترين مساحت بافت فرسوده در صدر و مناطق ۶ و ۲۲ با كمترين مساحت در رده آخر قرار دارند.

مسكن و شهرسازي

سكونت ۲۷ درصد جمعيت كشور در بافت فرسوده

وي توضيح داد: علاوه بر كيفيت پايين زندگي در بافت‌هاي فرسوده، معابر تنگ و واحد‌هاي كوچك، اغلب گستره‌هاي شهري كشور با خطر بالاي زلزله همراه است.

بيت‌اللهي تصريح كرد: با رويكرد همراهي با اهداف و سياست اجرائي دولت سيزدهم، پيشنهاد مي‌شود تا راهبرد اصلي احداث واحد‌هاي مسكوني در شهر‌هاي بزرگ، تغيير سيماي بافت‌هاي فرسوده و ارتقاي كيفيت زندگي و تاب‌آوري در آن بافت‌ها تعيين شود.

عضو هيئت علمي مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي در پايان گفت: با اتخاذ اين رويكرد علاوه بر آنكه مقدار قابل‌توجهي مسكن احداث و درصد عمده‌اي از مشكل مسكن به شرط اضافه نشدن بار جمعيتي شهري تهران و ساير كلانشهر‌ها و شهر‌هاي بزرگ، حل مي‌شود، كاهش آسيب‌پذيري شهري در برابر زلزله و تقليل قابل‌ملاحظه تلفات احتمالي و بطور كلي كاهش ريسك زلزله محقق خواهد شد.

مطالعه بيشتر: مطلب «احياي بافت‌هاي فرسوده با برج سازي» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۲۴:۰۶ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی