املاك دلتا
املاك دلتا
يك مشاور املاك در محدوده دامپزشكي تهران در خصوص صحبت‌هاي رييس اتحاديه مشاوران املاك درباره انجام معاملات به صورت شراكتي بين چند شخص مختلف گفت: تاكنون با موارد مشابهي از قبيل مشاركت و تامين بودجه توسط همه افراد يك خانواده مواجه بوديم. اما هنوز شاهد خريد يك خانه توسط چند شخص مختلف به صورت دانگي نبوده‌ايم. ممكن است در مناطق ديگر اين پديده بيشتر انجام شود اما تاكنون با چنين موردي مواجه نبوده‌ايم.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، حميد كاظمي در ادامه افزود: امروزه تمام مراجعه‌كنندگان ما، سرمايه‌گذاران هستند. افراد عادي اصلا قادر به تهيه خانه نيستند و بازار معاملات كماكان در ركود به سر مي‌برد. در وضعيت فعلي با بودجه يك ميليارد توماني هم نمي‌توان صاحب خانه شد.

او وضعيت خريد و فرش را ضعيف تلقي كرد و گفت: قيمت‌ها بالاست و قدرت خريد مردم پايين. همين امر موجب شده تا مانند چند ماه گذشته همچنان با ركود مواجه باشيم.

برهم زدن تعادل بازار توسط دپارتمان‌ها

كاظمي در خصوص مشكلي كه مشاوران املاك در آن محدوده با آن مواجه هستند گفت: دپارتمان‌هايي از مناطق مختلف وارد محدوده‌هاي ديگر شده و با ارائه قيمت‌هاي سرسام‌آور به مالكان، بازار منطقه را بر هم مي‌زنند.

اين مشاور املاك افزود: به عنوان مثال در خيابان دكتر هوشيار با قيمت مترمربعي ۳۴ميليون تومان و در خيابان لعل آخر با قيمت‌هايي بين ۳۸ تا ۴۰ ميليون تومان مواجه مي‌شويم.

او ادامه داد: چنين قيمت‌هايي اصلا در اين منطقه وجود ندارند ولي دپارتمان‌ها به اين منطقه وارد شده و قيمت‌هاي بالايي را به سازندگان اعلام مي‌كنند.

كاظمي گفت: ما اين موضوع را به بازرس اتحاديه مشاوران املاك هم گزارش داده‌ايم. در اين خصوص به اتحاديه گفته‌ايم: براي جلوگيري از ركود بازار و ساماندهي وضعيت، جلوي اين‌گونه فعاليت‌هاي دپارتمان‌ها را بگيريد.

قيمت‌گذاري اختياري

اين مشاور املاك در ادامه خاطرنشان كرد: سازندگان هر قيمتي كه خودشان مي‌خواهند به ما اعلام مي‌كنند. ما به عنوان مشاوران املاك به آنها مي‌گوييم ارزش اين ملك كمتر از قيمت‌هاي پيشنهادي شماست. اما سازندگان همچنان بر قيمت‌هاي بالا و خارج از عرف خود پافشاري مي‌كنند. جالب اينجاست كه واحدها با اين قيمت‌هاي خارج از عرف فروخته نيز مي‌شوند. خريداران اين واحدها عمدتا سرمايه‌گذاران هستند.

كاظمي ادامه داد: به عنوان مثال در محدوده دامپزشكي ملكي با قدمت هشت سال، مترمربعي ۲۸ميليون تومان قيمت گذاري شده است. يا در موردي ديگر يك سرمايه‌گذار در خيابان دامپزشكي ملكي را با نرخ مترمربعي ۲۱ميليون تومان خريداري كره و سپس با نرخ مترمربعي ۲۶ ميليون تومان آن را آگهي كرده است.

او افزود: در مورد ديگري يك ملك ۶۳ متري با قدمت هشت سال با قيمت مترمربعي ۲۱ميليون تومان توسط واسطه خريداري شده و سپس با نرخ مترمربعي ۲۵ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان براي فروش ارائه شده است. اين قبيل اقدامات در بازار مسكن به وفور ديده مي‌شود.

كاظمي همچنين عنوان كرد: مشاوران املاك به تنهايي نمي‌توانند اقدامي كنند. لازم است تا اتحاديه املاك در اين باره هر چه زودتر وارد عمل شده و به فكر ارائه راهكاري باشد.

وضعيت بازار مصالح ساختماني

اين مشاور املاك كه در بازار مصالح ساختماني نيز فعاليت مي‌كند، در خصوص وضعيت بازار مصالح گفت: افزايش قيمت مصالح ساختماني به صورت مستقيم روي بازار املاك تاثير دارد. در اين خصوص كسي جوابگوي مردم نيست. او گفت: در حال حاضر سيمان پاكتي ۴۵ هزار تومان خريداري شده و به ناچار پاكتي ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسد. اين در حالي است كه در بسياري از مناطق با مشكل تهيه و تامين سيمان رو‌به‌رو هستند. چرا كه سيمان در بازار بسيار كمياب شده و با قيمت‌هاي هنگفتي از قبيل پاكتي ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد. كاظمي ادامه داد: در اين خصوص سازنده نيز مقصر نيست. چرا كه سازندگان هر چه مصالح ساختماني را گران‌تر بخرند، ناچارند بر قيمت تمام‌شده واحد مسكوني بيفزايند.

دور زدن قانون، كار راحتي است!

اين مشاور املاك در خصوص عدم اجراي قانون و مصوبات دولت خاطرنشان كرد: اكنون واحدهاي مسكوني خالي بسيار زيادي در بازار وجود دارند. مالكان اين واحدها را بدون سكنه و خالي نگهداري مي‌كنند تا وضعيت اقتصادي كشور به يك ثبات نسبي برسد. آنها ترجيح مي‌دهند تا تعيين تكليف وضعيت مبهم اقتصادي كشور از انجام معاملات خودداري كنند. او ادامه داد: صاحب‌خانه‌ها بدون توجه به مصوبات دولت در خصوص تمديد خودكار اجاره‌نامه و سقف افزايش اجاره‌بها، اقدام به تخليه خانه و افزايش مبلغ اجاره‌بها به ميزان دلخواه هستند.

كاظمي در پايان يادآور شد: اين موارد فقط در رسانه‌ها اعلام مي‌شود. هيچ‌گونه نمود اجرايي در واقعيت ندارند. اين‌ها فقط در حد حرف هستند چرا كه تاكنون هيچ‌كس به اين مصوبات عمل نكرده است. اين امر با داشتن آشنا و انجام زد و بند در سيستم‌هاي دولتي به راحتي امكان‌پذير است.

مطالعه بيشتر: مطلب «ضامن رسمي براي وام اجاره حذف مي‌شود؟» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۲۵:۲۸ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی