املاك دلتا
املاك دلتا
پس از نوسانات قيمت سيمان و فولاد كه به دليل عدم عرضه كافي توسط توليدكنندگان و قطعي برق كارخانجات اتفاق افتاده بود، قيمت‌ها در بازار روند كاهشي به خود گرفته و امروز سيمان به حدود هر پاكت ۲۵ هزار تومان درب كارخانه رسيده است؛ قيمت هر كيلو ميلگرد هم كه تا ۲۲ هزار تومان بالا رفته بود اخيرا به حدود ۱۶ هزار تومان كاهش يافته است.

به گزارش «مجله ملكي دلتا» به نقل از ايسنا، خبرها حاكي از كوتاه امدن بازار ميلگردو سيمان است به طوري كه، قيمت سيمان روند نزولي به خود گرفته و سازندگان خبر مي‌دهند كه از طريق بورس، هر پاكت سيمان را درب كارخانه ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان خريداري مي‌كنند. البته قيمت هنوز به قبل از گراني‌هاي ناشي از نرخ‌گذاري افزايش ۱۲ درصد و قطعي‌هاي مكرر برق بازنگشته است. چند روز قبل هم نرخ‌ها از بالاي ۷۰ هزار تومان به ازاي هر پاكت به حدود ۶۰ هزار تومان رسيده بود. البته فعالان صنعت ساختمان انتظار دارند قيمت‌ها پايين‌تر هم بيايد.

در حال حاضر هر تن سيمان نيز به حدود ۵۴۰ هزار تومان رسيده و اين در حالي است كه ابتداي سال جاري ۲۲۰ هزار تومان قيمت داشت اما در پي قطعي‌هاي برق ماه‌هاي اخير تا يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان به ازاي هر تن نيز رسيده بود.

تمامي توزيع‌كنندگان سيمان وارد بورس مي‌شوند

امروز سيد رضا فاطمي امين ـ وزير صمت ـ در حاشيه نشست خود با برخي نمايندگان از بازگشت قيمت سيمان به كيسه‌اي ۲۵ هزار تومان در بورس كالا خبر داد و گفت: كاري كه ما براي كنترل قيمت سيمان انجام داديم اصلاح ساختار بود و با روش‌هاي تعزيراتي،  موردي و همچنين ايجاد جو رواني قيمت‌ها به اينجا نرسيد به طوري كه تعادلي كه در بازار ايجاد شد، نرخ سيمان را كاهنده كرد.

به گفته فاطمي امين، تا دو هفته آينده بر بازار سيمان متمركز خواهيم بود. تمامي خرده‌فروشان و عاملان فروش سيمان وارد سامانه تجارت و بورس خواهند شد تا در بورس و در حوزه عمده فروشي و خرده فروشي به يك روال معقول دست يابيم.

روز هشتم شهريورماه نيز معاون امور معادن وزارت صمت اعلام كرد واحدهاي توليدكننده سيمان كه تا كنون موفق به اخذ كد بورسي نشده‌اند ظرف مدت يك هفته فرصت دارند در بورس كالا ثبت نام و نسبت به عرضه محصولات خود در بورس كالا اقدام كنند.

هر كيلو ميلگرد اصفهان ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان

از بازار فولاد هم خبر مي رسد كه نرخ هر كيلو ميلگرد كه تا ۲۲ هزار تومان در هفته‌هاي اخير رسيده بود با لحاظ ۹ درصد ماليات بر ارزش افزوده به حدود ۱۶ هزار تومان كاهش يافته است.  قيمت آنلاين هر كيلو ميلگرد آجدار سايز ۲۲ تا ۳۲ كارخانه ذوب آهن اصفهان ۱۴ هزار و ۵۸۵ تومان است كه با لحاظ ۱۳۱۳ تومان ماليات بر ارزش افزوده ۱۵ هزار و ۸۹۸ تومان مي‌شود.

اين درحالي است كه اوايل امسال هر كيلو ميلگرد حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بود. فرشيد پورحاجت ـ دبير كانون انبوه‌سازان، گفت: قيمت ميلگرد از كيلويي ۸۰۰۰ تومان در سال گذشته به يكباره در سال ۱۴۰۰ بالا رفت و حالا مقدار اندكي كاهش پيدا كرده كه ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان به دست مصرف كننده مي‌رسد اما معتقديم بازار فولاد هنوز حباب دارد.

قول حذف امضاهاي طلايي از بازار سيمان و فولاد

امروز وزير صنعت، معدن و تجارت از تعريف سه راهكار براي بازار فولاد صحبت كرد و گفت: در مهرماه رصد كامل اطلاعاتي از زنجيره فولاد را دنبال مي‌كنيم تا تمام توليدات مقاطع فولادي، شمش و محصولات در سامانه جامع تجارت عرضه شود و رانت‌ها و چند قيمتي بودن فولاد از اين طريق از بين برود. در مرحله دوم ساختار بازار را اصلاح خواهيم كرد و تأثير ابلاغ قوانين و مقررات جديد را در آبان ماه خواهيم ديد و امضاهاي طلايي تا اين زمان از بين خواهد رفت. در آذرماه نيز در ساختار صنعت فولاد اصلاح ساختاري خواهيم داشت كه به سمت كاهش قيمت تمام شده حركت كنيم و رقابت سازنده‌اي براي كاهش هزينه‌ها در بازار فولاد را شاهد باشيم و بازار فولاد تحت تأثير نوسانات ارزي نباشد.

پيشنهاد مطالعه: اگر قصد خريد آپارتمان در مناطق 15 و 16 را داريد، مطلب «قيمت سيمان به نرخ پيش از قطع برق بازگشت؟» مطالعه كنيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۴۲:۳۳ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی