املاك دلتا
املاك دلتا
وزير راه و شهرسازي در نشست با مديران كل راه و شهرسازي از راه‌اندازي صندوق توسعه مسكن بر اساس قانون جهش توليد خبر داد.
صندوق توسعه مسكن

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، رستم قاسمي، در نشست ويدئوكنفرانسي با مديران كل راه و شهرسازي استان‌هاي كشور به تشريح سياست‌ها و برنامه‌هاي وزارتخانه در حوزه حمل‌ونقل و مسكن و شهرسازي پرداخت.

مكلف شدن بانك‌ها به تامين ۳۶۰ هزار ميليارد تومان

عضو كابينه دولت سيزدهم تهاتر زمين با انبوه‌سازان به منظور احداث واحدهاي مسكوني را از ديگر راهكارهاي توليد انبوه مسكن برشمرد و گفت: بانك‌هاي كشور مكلف شدند ۳۶۰ هزار ميليارد تومان منابع در اختيار مسكن قرار بدهند.

قاسمي يادآور شد: بر اساس قانون، مقرر شده تا تمام اراضي متعلق به دولت و موسسات دولتي براي ساخت مسكن در اختيار راه و شهرسازي قرار بگيرد. چنانچه ظرف دو ماه اراضي براي ساخت مسكن از سوي موسسات دولتي، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها معرفي و واگذار نشود، ثبت اسناد و املاك كشور مي‌تواند يك‌طرفه سند را به نام راه و شهرسازي صادر كند.

صندوق توسعه مسكن

كمبودي در خصوص زمين نداريم

وزير راه و شهرسازي پنج مولفه زمين، خدمات، تامين منابع مالي، مواد و مصالح ساختماني، و توان فني و مهندسي را مولفه‌هاي پيش‌نياز توليد مسكن در كشور عنوان كرد و با اشاره به اينكه در خصوص زمين در كشور كمبودي وجود ندارد، گفت: وزارت راه و شهرسازي در اراضي تحت‌اختيار توان توليد سالانه يك ميليون واحد مسكوني در كشور را دارد.

قاسمي در ادامه با يادآوري اينكه در خصوص تامين مواد و مصالح ساختماني در كشور مشكل خاصي وجود ندارد، اعلام كرد: ايران چهارمين توليد كننده سيمان است و هم‌اكنون ظرفيت توليد سيمان در كشور ۸۰ ميليون تن و ظرفيت توليد فولاد در كشور ۲۸ ميليون تن است. با توجه به اينكه توليد يك ميليون مسكن در سال نيازمند ۳۰ ميليون تن سيمان و ۱۰ ميليون تن فولاد است، بنابراين مشكل مواد و مصالح براي ساخت يك ميليون واحد مسكوني در كشور وجود ندارد.

صندوق توسعه مسكن اقدامي براي جهش توليد

وي راه‌اندازي صندوق توسعه مسكن را كه در قانون جهش توليد نيز بر آن تاكيد شده است اقدامي موثر براي توليد مسكن در كشور عنوان كرد و گفت: از آنجايي كه مقرر شده تا بسياري از درآمدها از جمله فروش املاك و مستغلات وزارتخانه به صندوق توسعه مسكن بيايد، از اين طريق امكان كمك به اقشار مختلف جامعه براي انجام پروژه‌هاي حمايتي و تكميل آنها وجود دارد.

مطالعه بيشتر: مطلب «اعلام آمادگي اصناف براي تحقق طرح بزرگ مسكن» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۳۲:۵۱ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی