املاك دلتا
املاك دلتا
رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان بيان كرد: اكنون حدود ۵۸۰ هزار مهندس در كشور داريم كه عضو سازمان نظام مهندسي ساختمان هستند و براي حدود ۱۵۰ هزار نفر آنها فرصت شغلي تعريف شده و مابقي بيكار يا در شغل‌هاي غيرمرتبط فعال دارند.
مهندس ساختماني

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور با يادآوري زلزله‌هاي مخرب چند دهه اخير ايران اظهار كرد: زلزله رودبار به بزرگي ۷.۴ ريشتر جان حدود ۴۰ هزار نفر را گرفت و آن زلزله دست كمي از زمين لرزه بم نداشت، اما در بم نقطه‌اي كشته و زخمي داشت ولي در رودبار در سطح گسترده اي خسارات جاني و مالي وارد كرد.

او در ادامه عنوان كرد: اين زلزله‌ها به نظام مهندسي نهيب زد كه به نظارت و مقاوم‌سازي بپردازند چرا كه نظارت دقيق و حساسيت در اجراي مقررات بسيار تعيين كننده است و اگر يك دهه با دقت بر ساخت و سازها نظارت دقيق و طراحي درست داشته و مديران سوري كاري نداشته باشند، وضعيت بسيار بهبود پيدا مي كند.

خرم با بيان اينكه در ۲۰ سال گذشته اتفاقات بسيار در ساخت و ساز افتاده و كيفيت ساختمان‌ها به شدت افزايش پيدا كرده است، بيان كرد: ايران در ۴۰ سال گذشته در اثر زلزله با حدود ۱۰۰ هزار كشته در مقام اول تلفات دنيا قرار داده است و بايد به خودمان بيايم هرچند اقدامات زيادي صورت داديم اما كار باقيمانده زيادي داريم.

او با انتقاد عنوان كرد كه اكنون قصد احداث چهار ميليون مسكن داريم كه به خارجي‌ها متوسل مي‌شويم درحالي ما دانش، تكنيك، بستر و ابزار آن را داريم و در حال حاضر فقط در تهران ۳۰ اسكلت ساز و فلزكار بسيار معتبر داريم كه آماده كار كردن هستند، بنابراين زمينه ساخت سالانه ۱۰۰ هزار واحد تونلي در كشور فراهم است اما بخش خصوصي نياز به حمايت دولت دارد.

مهندس ساختماني

خرم ساخت مسكن روي گسل را مساله نو ندانست و تصريح كرد: در اين سه‌چهار دهه در يك دهه آن ۱۲۷ برج در تهران پروانه ساخت داديم و ساختيم و اگر زلزله بالاي ۶ ريشتر همه اين برج ها را تخريب مي كند و عجيب تر از آن اين است كه همه تلاش كردند كه اين مساله مخفي بماند و به اطلاع مردم نرسد.

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور درباره مبحث ۲۲ ساختمان نيز گفت: مبحث ۲۲ شامل بهره برداري، نگهداري و تعميرات مي شود و تا كنون در كل كشور اين مبحث تعطيل بوده است و در دوره هشتم نظام مهندسي ساختمان يك ستاد براي اين موضوع تشكيل داديم و نقشه راه ان را تهيه كرديم.

وي با اظهار به اينكه متاسفانه عمر مفيد ساختمان ما از ۳۰ سال در دهه ۵۰ اكنون به حدود ۲۵ سال رسيده است، گفت: اين در حاليست كه كشورهاي پيشرفته عمر مفيد ساختمان ها را به حدود ۱۰۰ سال رسانده اند.

خرم ادامه داد: زماني كشور صنعتي‌ساز مي‌شود كه حداقل ۴۰ درصد ساخت و ساز آن صنعتي ساز باشد اما اكنون زير ۵ درصد هستيم.

وي ادامه داد: مبحث ۲۲ علاوه بر اينكه عمر مفيد ساختمان را بالا مي‌برد و به نگهداري و تعميرات نيز نظم مي‌دهد و سازمان نظام مهندسي ساختمان به اين مساله جدي بپردازد.

مطالعه بيشتر: مطلب «محله هاي مناسب تهران براي مجردها كدام است؟» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۶ دى ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۲۱:۰۵ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی