املاك دلتا
املاك دلتا
تازه‌‌‌ترين گزارش رسمي «سنديكاي شركت هاي ساختماني نشان مي‌دهد، ميزان سفارش تخريب و نوسازي از ناحيه مالكان املاك كلنگي كاهش چشمگيري يافته است.
خانه‌هاي كلنگي

به گزارش «مجله ملكي دلتا» به نقل از دنياي اقتصاد، آمارهاي منتشر شده نشان مي‌دهد در آذرماه، ميزان تخريب و نوسازي املاك كلنگي در آبان و آذرماه پايين بوده اما در آذرماه وضعيت بدتر از آبان گزارش شده است.

اين موضوع مي‌تواند متاثر از مسائل مختلفي باشد كه يكي از آنها به انتظارات مالكان زمين بازمي‌گردد. با وجود اينكه انتظارات قيمتي غالب در بازار مسكن طي دوماه اخير افزايشي نبوده و در نتيجه بازار معاملات آپارتمان از ثبات نسبي قيمتي برخوردار بوده است، اما به نظر مي‌رسد تلقي مالكان زمين با مالكان آپارتمان قدري متفاوت است.

در واقع با توجه به اينكه ذخيره زمين و كلنگي در شهري مثل تهران به مراتب كمتر از آپارتمان‌‌‌هاي آماده عرضه به بازار فروش است، تلقي مالكان زمين اين است كه اگر دست نگه دارند، ممكن است در آينده بتوانند با قيمت بالاتري املاك خود را بفروشند يا از مشاركت در تخريب و نوسازي نفع بيشتري ببرند.

املاك كلنگي

البته بر اساس تازه‌‌‌ترين گزارش رسمي مركز آمار ايران كه به تازگي منتشر شد، بهار امسال ميانگين قيمت هر مترمربع زمين در شهر تهران به 45‌ ميليون و 960‌ هزار تومان رسيد كه اين ميزان در مقايسه با فصل قبل يعني زمستان 99 فقط حدود سه ‌درصد رشد داشته است. اين در حالي است كه تورم فصلي زمين در زمستان پارسال معادل هشت ‌درصد و در فصل‌‌‌‌‌‌هاي قبل از آن نيز همواره دو رقمي بود.

تورم نقطه به نقطه در بازار معاملات زمين نيز در بهار امسال در مقايسه با تورم نقطه به نقطه فصول قبل از آن در سال 99 كاهش يافته است. بر اين اساس تورم نقطه‌‌‌اي زمين در معاملات بهار امسال 80‌ درصد گزارش شد كه اين ميزان در زمستان 99 حدود 114‌ درصد بود.

اين آمارها به روشني نشان مي‌دهد تب تند تورم زمين در حال پايين آمدن است و كاهش سرعت رشد قيمت زمين و كلنگي كه از سال گذشته آغاز شده، دست‌‌‌كم در بهار امسال نيز ادامه پيدا كرده است.

مطالعه بيشتر: مطلب «نظارت در حوزه مصالح ساختماني ضعيف است» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۱۸ دى ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۴۷:۲۳ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی