املاك دلتا
املاك دلتا
گروهي از سازنده‌‌‌ها معتقدند با توجه به فاصله زيادي كه سطوح فعلي قيمت مسكن با استطاعت متقاضيان خريد خانه دارد، آنها در فروش ناكام خواهند مانده‌اند.
افزايش قيمت مسكن

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، اما فعالان ساختماني مي‌‌‌دانند كه تقاضاي سفته‌‌‌بازي در بازار مسكن يك تقاضاي پايدار نيست و فقط در برخي مقاطع دلالان روانه بازار مسكن مي‌‌‌شوند و به معاملات مكرر براي كسب سود در كوتاه‌‌‌مدت مي‌‌‌پردازند.

اين در حالي است كه اگر معاملات مسكن از ناحيه تقاضاي مصرفي خريد ملك احيا شود، اين وضعيت مي‌تواند پايدار باشد و به رونق بلندمدت معاملات بينجامد. در چنين شرايطي انگيزه كار و فعاليت از سوي سازنده‌‌‌ها به مراتب بيشتر خواهد بود.

خوش‌بيني فعالان بازار مسكن به آينده

فعالان بازار مسكن معتقدند، بعد از سكته انتظارات مسكن و بدبيني شديد در ابتداي آذر، هم‌اكنون سمت عرضه مسكن به آينده خوش‌بين شده است.

فعالان بازار مسكن از قبيل فروشنده‌‌‌ها، واسطه‌‌‌ها و سازنده‌‌‌ها و شايد بيش از همه متقاضيان خريد به ياد دارند كه همزمان با آغاز جهش‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي دلاري از اوايل سال 97، قيمت دلار به عنوان يكي از اصلي‌‌‌ترين متغيرهاي اثرگذار بر قيمت مسكن در بازار به رسميت شناخته شد و در وقوع جهش قيمت مسكن نقش اساسي داشت.

متقاضيان خريد خانه

بازار ارز و تحولات نرخ دلار كه به شكل جهش شديد از سال 97 آغاز شد، به انتظارات تورمي در بازار مسكن دامن زد و اين موضوع منجر به خروج حجم قابل‌توجهي از متقاضيان مصرفي، به‌‌‌خصوص خانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌اولي‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها از بازار معاملات مسكن شد.

مردم توان مالي خريد خانه را ندارند

فقدان استطاعت خريد مسكن از ناحيه متقاضيان مصرفي يكي از موانع مهم پيش روي فعالان ساختماني است كه سبب سلب انگيزه فعاليت ميان آنها مي‌شود.

از سوي ديگر قيمت مصالح در آبان 68 واحد بود كه اين مقدار در آذر به 75 رسيده است. در مورد شامخ مربوط به قيمت هر قدر عدد نهايي بيشتر از 50 باشد، وضعيت بازار تورمي‌‌‌تر گزارش شده است و در نتيجه اوضاع قيمت نهاده‌‌‌هاي ساختماني توسط فعالان ساخت‌وساز در آذر متورم‌‌‌تر از آبان گزارش شده است.

همانطور كه آمار نشان مي‌دهد، شروع جهش قيمت در بازار مصالح ساختماني اوايل سال گذشته بود و اين روند تا پايان سال 99 به طور مستمر و نيز در مقاطعي از سال‌جاري ادامه پيدا كرد.

البته لازم به ذكر است، اواخر پاييز نيز تب قيمت مصالح همچنان بالا بوده و تورم در اين بازار روي قيمت تمام شده محصولات و خدمات صنعت ساختمان نيز اثر گذاشته است.

مطالعه بيشتر: مطلب «نظارت در حوزه مصالح ساختماني ضعيف است» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

وب سايت ملكي دلتا، اولين سايت تخصصي ملكي در ايران
خريد، فروش و اجاره هر نوع ملك در تهران، اصفهان و ساير شهرهاي ايران

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۱۸ دى ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۰۳:۴۰ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی