املاك دلتا
املاك دلتا
اخيرا انبوه‌سازان به وزارت راه و شهرسازي پيشنهاد كرده‌اند كه ساخت مسكن ملي را متري ۵.۲ ميليون تومان خواهند ساخت.
ساخت ملي مسكن با متري

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت نيوز، يكي از اصلي‌ترين مؤلفه‌هاي اجراي طرح نهضت ملي مسكن به خصوص براي دهك‌هاي پايين درآمدي، هزينه‌هاي احداث آن است.

محمد مرتضوي عضو هيئت مديره كانون سراسري انبوه سازان در اين رابطه گفته است: قرار است با ساخت مسكن ملي، دهك‌هاي پايين‌تر صاحبخانه شوند، از همين رو ما مي‌بايست با رقم مناسبي اقدام به ساخت مسكن براي اين واحدها كنيم و اين اقشار با بضاعت اندكي خانه‌دار شوند.

او ادامه داد: انبوه سازان و بخش خصوصي مي‌توانند اراضي ملكي خود را با تسهيلات در نظر گرفته شده از ۳۰۰ تا ۴۵۰ ميليون تومان بسته به شهر و نوع پروژه، در اختيار اين طرح قرار داده و به ساخت واحدهاي مسكوني اقدام كند.

مرتضوي با بيان اينكه هزينه احداث در خودمالكي‌ها با توجه به نوع شهر و اهميت پروژه يا جانمايي آن در سطح شهرها، شناور و متغير است، گفت: دهك‌هاي بالايي جامعه هم معمولاً از پروژه‌هاي خودمالكي بيشتر استقبال مي‌كنند.

شرط ابطال قرارداد مشاركت در ساخت

مرتضوي از درس‌هايي كه از مسكن مهر مي‌توان گرفت و بايد در نهضت ملي مسكن اجرا كرد را فرسايشي شدن آن است.

وي اضافه كرد: در مسكن مهر هدف‌گذاري احداث ۲ ميليون و ۲۰۰ هزار واحد مسكوني بود كه رقم بزرگي است؛ در شرايط امروز هم بايد از مسكن مهر در نهضت ملي مسكن درس بگيريم و قراردادهاي پيمانكاري متناسب با تورم عمومي در سازمان برنامه و بودجه تنظيم شود.

مرتضوي با بيان اينكه سازمان برنامه و بودجه بايد تعديل‌هاي ۳ ماهه را در قراردادها بگنجاند، گفت: بنده معتقدم با قيمت مناسبي با وزارت راه و شهرسازي و سازمان برنامه و بودجه به توافق مي رسيم؛ نرخ‌هايي كه براي طرح ملي مسكن از قبيل متري ۲ ميليون و ۷۵۰ هزار تومان و سپس حتي تعديلي كه بعد از يك سال به آن وارد شد و به متري ۳ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان رسيد، ارقام دقيق و واقعي نبودند؛ اگر هم سازندگاني حاضر به امضاي قراردادهاي ساخت و ساز با اين ارقام شدند، قطعاً به سرنوشت مسكن مهر دچار گشتند.

مرتضوي در پايان عنوان كرد: براي ساخت مسكن ملي، انبوه سازان ۵ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان به وزارت راه و شهرسازي پيشنهاد داده‌اند كه با در نظر گرفتن تعديل و نرخ پايه ۳ ماهه زمستان ۱۳۹۹ است. با اين نرخ مي‌توان پروژه را به سرانجام رساند؛ البته در استان‌هاي مختلف شرايط خاصي داريم كه به آنها ضرايب محلي هم وارد مي‌شود.

مطالعه بيشتر: مطلب «سرمايه گذاري 80 درصد ثروت ايرانيان در بازار املاك» را در دلتا مگ بخوانيد.

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۵ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۰۰:۲۸ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی