املاك دلتا
املاك دلتا
از سال ۱۳۹۶ تاكنون برخي نمايندگان مجلس به دنبال تفكيك وزارت راه و شهرسازي و جداسازي حوزه مسكن از راه هستند كه هنوز اين موضوع محقق نشده است.
تفكيك وزارت راه و شهرسازي

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، طرح جداسازي وزارت راه از مسكن، اواسط سال 96 كليد خورد. در آن زمان كميسيون‌هاي بودجه و عمران به اين طرح راي مثبت دادند و كميسيون صنايع با آن مخالفت كرد.

اين موضوع كه با مخالفت عباس آخوندي وزير وقت راه و شهرسازي همراه شد در ادامه مسكوت ماند تا اينكه از تابستان سال گذشته مجددا روي ميز بهارستان‌نشينان قرار گرفت.

موضوع تلفيق وزارت راه و ترابري با وزارت مسكن از جريان يك استيضاح در سال ۱۳۸۹ در دولت احمدي‌نژاد شروع شد؛ زماني كه مجلس قصد داشت حميد بهبهاني را استيضاح كند و او در مجلس حاضر نشد.

به دنبال آن مجلس به استيضاح وزير راه و ترابري وقت راي مثبت داد و رئيس دولت قبل نيز در واكنش به اين مسئله براي هر دو وزارتخانه راه و ترابري و مسكن، يك سرپرست معرفي كرد و به نوعي اين دو وزارتخانه در هم ادغام شدند. سپس عنوان «وزارت راه و شهرسازي» را به خود گرفت كه اين روند تاكنون هم ادامه دارد.

تفكيك وزارت راه و شهرسازي

وزارت راه و شهرسازي ۱۵ معاونت و زير مجموعه دارد كه فقط يكي از آنها تحت عنوان «معاونت مسكن و ساختمان» به طور مستقيم در حوزه مسكن فعاليت دارد. ساير زيرمجموعه‌ها يا به طور مشخص مربوط به حوزه‌هاي راه و ترابري است يا مثل شركت عمران شهرهاي جديد در هر دو حوزه راه و مسكن فعاليت دارد.

نظر وزير درباره تفكيك وزارت راه و شهرسازي

اما محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي نيز همانند عباس آخوندي با تفكيك مسكن از راه مخالف است. او ۲۷ تيرماه ۱۴۰۰ در اين خصوص گفت: افرادي كه به تفكيك دامن بزنند خدمتي به وزارتخانه نخواهند كرد.

هم اكنون زيرساخت‌هاي حمل و نقل و عمران و شهرسازي با هم آميخته شده‌اند و در راستاي وظايف هم نقش‌آفريني مي‌كنند. تفكيك وزارتخانه‌ها سبب به تاخير افتادن تمامي وظايف اين بخش‌ها مي‌شود. بنابراين ۱۰۰ درصد مخالف تكفيك وزارتخانه هستم.

با اين‌ كه گفته مي‌شود بعضي افراد در دولت به طور جد خروج از ركود بخش مسكن را به عنوان بخش پيشرو و اشتغال‌زا دنبال مي‌كنند و به همين دليل موافق بحث انتزاع هستند، جدايي پيكره راه از مسكن مخالفاني هم دارد؛ مخالفاني كه معتقدند به دليل نگاه جزيره‌اي در دو حوزه راه و مسكن كه قبلا وجود داشت، خطوط جاده‌اي و ريلي بعضا ده‌ها كيلومتر با شهر فاصله داشتند كه در اين دوره آن رويكرد اصلاح شده است.

انبوه‌سازان از موافقان پر و پا قرص تفكيك وزارت راه و شهرسازي

فرشيد پورحاجت دبير كانون انبوه‌سازان مي‌گويد: وزارت راه و شهرسازي در طول اين ساليان ادغام نتوانسته نقش خود را به عنوان يك نهاد مديريتي در حوزه ساخت‌وساز به خوبي ايفا كند و مشكل خانه‌دار نشدن مردم و گراني مسكن نيز به همين موضوع باز مي‌گردد.

به گفته وي بهترين پيشنهاد در شرايط فعلي اين است كه وزارت راه و شهرسازي مجددا به دو وزارتخانه مسكن و شهرسازي و راه و ترابري تفكيك شود.

حال بايد ببينيم در آستانه تغيير دولت و آمدن سيد ابراهيم رئيسي به عنوان رييس‌جمهور سيزدهم آيا پيگيري چهار ساله نمايندگان و برخي فعالان صنعت ساختمان براي جدايي مسكن از راه به نتيجه مي‌رسد يا خير.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ساخت و ساز، مسكن، املاك دلتا،
موضوع:
[ ۲ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۴۷:۰۲ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی