املاك دلتا
املاك دلتا
مراجع قانوني، املاكي را كه به صورت قولنامه‌اي معامله مي‌شوند را به رسميت نمي‌شناسند. براساس قوانين موجود، مالك كسي است كه سندرسمي به نام او و در دفاتر اسناد، ثبت شده باشد و طبق قانون ثبت سند عادي در دادگاه‌ها و ادارات به عنوان دليل مالكيت قابل استناد نمي‌باشد.
ملك قولنامه اي

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، قولنامه مترادف سند عادي است و به معناي سندي است كه توسط اداره ثبت اسناد تنظيم نشده و رسمي نيست. قولنامه سند و نوشته‌اي است كه با توافق طرفين معامله، توسط مشاور املاك نوشته مي‌شود.

آيا ملك قول نامه اي قابل توقيف است؟

مراجع قانوني املاكي را كه به صورت قولنامه‌اي معامله مي‌شوند را به رسميت نمي‌شناسند. براساس قوانين موجود، مالك كسي است كه سند رسمي به نام او و در دفاتر اسناد ثبت شده باشد، در غير اين صورت از يكي از طرق زير مي‌توان اثبات نمود كه فرد مالك است:

تصرف ملك: چنانچه فرد در ملك معرفي شده تصرف مالكانه داشته باشد.

اگر سند ملك به نام كس ديگري است، رسما در دادگاه اقرار نمايد كه مالك بدهكار است و رضايت خود را نسبت به توقيف اموال اعلام نمايد.

شاهد يا شاهداني وجود داشته باشند كه بر مالكيت فرد شهادت دهند.

ملك قولنامه اي

تكليف بدهكار به معرفي مال، مالي است كه ضمن قابليت استفاده از مال معرفي شده، مالكيت و تعلق آن به وي هم محرز باشد.

به نظر مي‌رسد در خصوص چنين املاكي، صرف ارائه قولنامه عادي نمي‌تواند نشان‌دهنده مالكيت بدهكار به عنوان معرفي مال جهت گرفتن طلب باشد و لزوما بايد اقرارنامه مالك ثبتي مبني بر انتقال مالكيت به مالك قولنامه‌اي هم به اجراي احكام ارائه شود.

در مواردي كه ملكي طبق ماده ۱۰۱ قانون اجراي احكام فاقد سابقه ثبتي، شناسايي شود اجراي احكام بايد به نحو مقتضي ولو با درخواست از كارشناس ارزيابي، نسبت به عدم وجود سابقه ثبتي اطمينان حاصل نمايد.

معرفي يا توقيف مال غيرمنقول مستند به سند وكالتي

وكالت‌نامه‌هاي تنظيمي بين طرفين ولو آن‌كه به صورت رسمي تنظيم شده باشد، نشان‌دهنده مالكيت وكيل نبوده و نمي‌توان چنين وكالت‌نامه‌هايي را مشمول سند رسمي موضوع ماده ۹۹ قانون مزبور دانست و آن را ملاك توقيف مال مندرج در آن قرار داد.

پيشنهاد مطالعه : مطلب «اثبات مالكيت ملك چگونه امكان‌پذير است؟» را در سايت ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۳۹:۱۶ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی