املاك دلتا
املاك دلتا
فروش ملك در زمان اجاره يكي از مواردي است كه مي‌تواند براي مستاجرين موجب دردسر و سردرگمي شود لذا آشنايي با نكات‌حقوقي در مورد آن مي‌تواند از بسياري از مشكلات جلوگيري كند.
نكات حقوقي

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، فروش ملك در زمان اجاره به لحاظ حقوقي كاملا مجاز بوده و مالكين اجازه فروش ملك خود را دارند. اما در اين ميان در برخي موارد به سبب اختلافاتي كه بين فروشنده و خريدار و يا مستاجر با آن‌ها به‌وجود مي‌آيد، شاهد مشكلاتي در اين نوع معاملات هستيم. در اين مطلب به موضوع تكليف مستاجر پس از فروش ملك مي‌پردازيم.

تكليف مستاجر پس از فروش ملك چيست؟

از نظر حقوقي و براساس قانون مدني در صورت فروش ملك، قرارداد اجاره مي‌تواند ادامه يابد و تنها در صورت توافق طرفين و رضايت مستاجر مي‌تواند به ختم قرارداد منجر شود.

درصورتي‌كه فروشنده و خريدار نسبت به تخليه ملك توافق پيدا كنند، بايستي با مستاجر هماهنگ كرده و در صورت تمام نشدن مدت اجاره بايستي مبلغي به عنوان خسارت به وي پرداخت شود.

در مواردي نيز شرايط تخليه ملك در صورت درخواست مالك در قراردادها ذكر مي‌شود كه در اين صورت مستاجر بايستي ملك را با درخواست مالك تخليه كند و به سبب توافق صورت گرفته نيازي به پرداخت خسارت نمي‌باشد.

دراين‌صورت تخليه ملك منوط‌به توافق خريدار و فروشنده خواهد بود و در صورت رضايت خريدار امكان ادامه قرارداد نيز فراهم بوده و مي‌توان قرارداد اجاره را به نام مالك جديد تنظيم كرد.

فروش ملك در زمان اجاره

نكات تكميلي

  • در صورت عدم اطلاع خريدار از حضور مستاجر در زمان عقد قرارداد، خريدار مي‌تواند نسبت به فسخ قرارداد اقدام كرده و حقوق خود را طلب كند.
  • در صورت وجود قرارداد اجاره مدت‌دار مالك ملك نمي‌تواند درخواست تخليه ملك پيش از موعد مقرر را داشته باشد.
  • در صورت اطلاع خريدار از حضور مستاجر و امضاي قرارداد بايستي تمامي مفاد ذكر شده در قرارداد اجاره از جمله پرداخت مبلغ وديعه يا هزينه تعميرات را به‌عهده گرفته و در زمان لازم آن‌ها را اجرا كند.
  • پس از عقد قرارداد فروش، مستاجر موظف‌به پرداخت اجاره‌بها به مالك جديد مي‌باشد.
  • پس از فروش ملك و ادامه قرارداد اجاره تمامي مفاد قرارداد پابرجا بوده و خريدار يا همان مالك جديد متعهد به انجام آن‌ها مي‌باشد.

مطالعه بيشتر: مطلب «نحوه محاسبه خسارت ديركرد در تحويل ساختمان» در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۴۹:۴۶ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی