املاك دلتا
املاك دلتا
تيغ تيز بي سر و ساماني اجاره بر گلوي اقشار آسيب‌پذير» توصيف وزير پيشنهادي راه و شهرسازي از وضعيت كنوني است؛ از طرف ديگر بررسي‌ها از رشد اجاره‌بها در مقايسه با اوايل تابستان و حتي نسبت به دو هفته قبل حكايت دارد و ظاهرا اعتناي چنداني به سقف مجاز افزايش ۲۵ درصد نمي‌شود.
رشد اجاره‌ بها

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، تيغ تيز بي سر و ساماني اجاره بر گلوي اقشار آسيب‌پذير» توصيف وزير پيشنهادي راه و شهرسازي از وضعيت كنوني است؛ از طرف ديگر بررسي‌ها از رشد اجاره‌بها در مقايسه با اوايل تابستان و حتي نسبت به دو هفته قبل حكايت دارد و ظاهرا اعتناي چنداني به سقف مجاز افزايش ۲۵ درصد نمي‌شود.

جهش قيمت‌ها در بازار اجاره، وزير پيشنهادي راه و شهرسازي را بر آن داشت تا اولويت خود را بر اين حوزه بگذارد. رستم قاسمي در پيامي توئيتري نوشته است: «اولين گام در حوزه مسكن، برداشتن تيغ تيز بي‌سرو ساماني ‌اجاره از گلوي نحيف اقشار آسيب‌پذير است».

افزايش اجاره بها در يك ماه گذشته

اما از بازار اجاره خبر مي‌رسد كه با وجود ركود قراردادها، اجاره‌بها طي يك ماه اخير افزايش يافته است. هم‌اكنون نيز عمده فايل‌هاي عرضه شده به بازار اجاره از نوع قديمي و نامرغوب هستند. اين درحالي است كه مالكان به بهانه رشد تورم، افزايش قيمت مصالح ساختماني و عقب ماندگي نرخ رشد اجاره از قيمت مسكن، نرخ‌هايي را پيشنهاد مي‌دهند كه از توان مستاجران خارج است.

در عين حال اغلب اجاره‌نشين‌ها قرارداد خود را تمديد مي‌كنند و كماكان گزارش‌هاي ميداني از تعيين اجاره‌بها بالاتر از سقف مجاز مشخص شده توسط ستاد ملي كرونا حكايت دارد.

رشد اجاره‌ بها

نگاهي به فايل‌هاي موجود در بازار اجاره حاكي از آن است كه با نرخ‌هاي رهن فعلي، حدود دو سال قبل (يك و نيم سال بعد از شروع روند افزايش قيمت مسكن) مي‌شد در تهران، مسكن خريداري كرد. آمار تيرماه ۱۴۰۰ رسمي مي‌گويد اجاره‌بها در تهران ۳۵ درصد و در كل كشور حدود ۳۹ درصد نسبت به سال قبل افزايش يافته اما كف بازار، بخصوص در مناطق برخوردار و نيمه برخوردار، گوياي افزايش ۵۰ تا ۷۰ درصد و بعضا ۱۰۰ درصد است.

در پرتقاضاترين محدوده بازار مسكن شهر تهران يعني منطقه ۵، نرخ رهن كامل واحدهاي ۵۰ تا ۷۰ متر قديمي حداقل ۲۵۰ ميليون تومان است و در واحدهاي كمتر از ۵ سال بر اساس موقعيت و امكانات به ۳۰۰ تا ۴۰۰ ميليون تومان مي‌رسد.

در تهرانپارس شرقي واقع در منطقه ۴ نيز كه از تقاضاي بالايي براي خريد و اجاره برخوردار است نرخ رهن كامل واحدهاي ۵۰ تا ۷۰ متر، بسته به سن بنا و امكانات بين ۲۰۰ تا ۳۵۰ ميليون تومان تعيين مي‌شود. اين در حالي است كه سال گذشته با ۱۰۰ تا ۱۵۰ ميليون تومان به راحتي مي‌شد در تهرانپارس آپارتمان رهن كرد.

بازار اجاره بها در جنوب تهران

اوضاع بازار اجاره در جنوب تهران نيز چندان مناسب نيست؛ به طوري كه به دليل تراكم جمعيت براي رهن يك واحد نقلي قديمي در مناطق ۱۴ و ۱۵ بايد دست كم ۱۵۰ ميليون پرداخت كرد كه البته اغلب از امكانات كامل برخوردار نيستند.

مطالعه بيشتر: مطلب «با چقدر نقدينگي در توانير خانه بخريم؟» را در سايت مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۵۱:۴۰ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی