املاك دلتا
املاك دلتا
امروزه به دليل افزايش جمعيت و كم بودن فضا و ارزان‌تر بودن آپارتمان‌ها، بيشتر مردم به آپارتمان‌نشيني روي آورده‌اند، ولي اين يك واقعيت است كه هنوز هم فرهنگ آپارتمان‌نشيني در ميان مردم ما به‌خوبي رواج پيدا نكرده است و بسياري قوانين آپارتمان‌نشيني را رعايت نمي‌كنند.
فرهنگ آپارتمان‌ نشيني

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، برخي افراد ذهنيت قديمي خود را كه در خانه‌هاي حياط‌دار داشته‌اند، در آپارتمان نشيني نيز حفظ كرده‌اند و به ضرب‌المثل «چهارديواري اختياري» اعتقاد كامل دارند! اين در حالي است كه آپارتمان‌ نشيني فرهنگ و قوانين مخصوص خود را دارد. در اين شماره تلاش كرده‌ايم شما را با مهم‌ترين و مؤثر‌ترين قوانين زندگي در آپارتمان آشنا كنيم.

نكات مهم درباره فرهنگ آپارتمان‌ نشيني

شايد اولين و مهم‌ترين نكته آن است كه بدانيم ضرورت زندگي در آپارتمان‌ها اطلاع از قوانين آپارتمان‌ نشيني است تا با رعايت اين قوانين، زندگي آرام‌تري داشته باشيم.

قبل از اينكه در آپارتمان ساكن شويد، درباره حق استفاده از پاركينگ و انباري مطلع شويد و جاي ديگران را نگيريد. خاطرتان باشد از شروط ابتدايي داشتن رابطه سالم با همسايه‌ها اين است كه به حقوق ديگران احترام بگذاريد.

فرهنگ آپارتمان‌ نشيني

شما فقط اختيار واحدي را داريد كه مالك آن هستيد. از قوانين مهم آپارتمان‌نشيني اين است كه بدانيد حق دخالت در زندگي ديگر واحد‌ها را نداريد.
وسايلي مانند كفش، گلدان و … را در راه‌پله كه بين ساكنان مشترك است نگذاريد. درباره اجسامي كه براي تزيين و زيبايي در فضاي مشاع آپارتمان قرار مي‌گيرند، همه اعضا در جلسات ساختمان تصميم مي‌گيرند.

انواع مالكيت در آپارتمان‌نشيني

به طور كلي، مالكيت در آپارتمان به ۲ بخش تقسيم مي‌شود: (مالكيت قسمت‌هاي عمومي و قسمت‌هاي اختصاصي.)

حق استفاده از بخش‌هاي عمومي محدود به يك يا چند واحد آپارتمان نيست بلكه به همه مالكان به نسبت سهم آن‌ها در ساختمان تعلق دارد. به عبارتي، اين قسمت‌ها تحت مالكيت مشاع همه شركاي ملك است.

تأسيسات مربوط به راه‌پله از قبيل وسايل تأمين روشنايي، تلفن و آسانسور و پشت بام جزو قسمت‌هاي عمومي آپارتمان است.

برخلاف قسمت‌هاي مشترك كه عمومي است، بخش‌هاي اختصاصي مالكان خاصي دارند كه هريك از آن‌ها با در دست داشتن سند مالكيت، محدوده مالكيت مشخصي دارند.

برخي مصاديق قسمت‌هاي اختصاصي عبارت‌اند از: فضاي داخلي هر واحد، انباري شخصي و جاي پارك اختصاصي.

مطالعه بيشتر: مطلب «نكاتي درباره فرهنگ مهماني در عصر آپارتمان‌ نشيني» در سايت مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۲۹:۳۶ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی