املاك دلتا
املاك دلتا
قولنامه نوعي قرارداد اوليه مابين خريدار و فروشنده است كه به موجب آن فروشنده ملكي را به خريدار واگذار كرده و طي قرارداد شرايط اين واگذاري به نام قولنامه مشخص خواهد شد.
نكات حقوقي قولنامه

قولنامه يك عمل حقوقي حاصل اراده دو طرف است كه مي‌خواهند با اين عمل، حقوق و تكاليفي در روابط حقوقي ايجاد كنند. «مجله ملكي دلتا» درخصوص نكات حقوقي قولنامه بيشتر شرح خواهد داد.

قولنامه در شرايطي نوشته خواهد شد كه دو نفر تمايل دارند ملكي را خريد و فروش كنند اما ملزومات مقدماتي آن وجود ندارد. بر فرض مثال خريدار قادر به پرداخت همه پول به صورت يكجا نبوده و يا فروشنده نمي‌تواند سريعا ملك را تحويل خريدار دهد.

به هنگام نوشتن قولنامه خريدار موظف است كه در مدت زمان تعيين شده پول را به فروشنده كامل بپردازد و فروشنده نيز حق فروش ملك را به شخص ديگري ندارد.

اعتبار قولنامه به دليل اينكه توسط خود افراد نوشته شده و ماموران دولتي در آن نقشي ندارند، با اعتبار اسناد رسمي برابر نيست.

نكات حقوقي در نوشتن قولنامه

نكات حقوقي در نوشتن قولنامه

فرقي ندارد شما خريدار يا فروشنده هستيد، بايستي به قوانين نوشته شده در قولنامه پايبند باشيد. در صورت عدم تعهد به بندهاي قولنامه طرف مقابل مجاز به دريافت وجه التزام است. وجه التزام نوعي جريمه است براي شخصي كه قول و قرارهاي خود را انجام نداده است.

همزماني معامله از نكات حقوقي قولنامه است كه هم خريدار و هم فروشنده ملزم به انجام آن هستند. به اين صورت كه طرفين قرارداد قدم به قدم و همزمان تعهدات خود را اجرايي مي كنند. تاوقتي كه كار انتقال سند به طور كامل انجام نگرفته است، خريدار نبايد تمام مبلغ معامله را بپردازد. از سوي ديگر تا زماني كه فروشنده پول خود را كاملا دريافت نكرده است نبايد سند را به نام خريدار منتقل كند.

در قولنامه بايد طريقه پرداخت و واگذاري دقيقا مشخص شود؛ در صورتي كه خريدار براي تسويه حساب، چك ارائه مي‌دهد بايد مشخصات چك را به طور دقيق در قولنامه ذكر كند.

اگر كسي كه قولنامه را امضا مي‌كند، خود مالك نيست بلكه وكيل يا ولي يا قيم مالك است، خريدار بايد دلايل احراز سمت آنها را بررسي كند. حق فروش و گرفتن قيمت مال بايد در وكالت‌نامه ذكر شده باشد.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «آيا ملك قولنامه‌اي قابل توقيف است؟» را از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۰۹:۵۴ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی