املاك دلتا
املاك دلتا
خيلي از افراد نمي‌دانند هنگام خريد و فروش ملك بايد به چه نكاتي توجه كنند. در اين مطلب به توصيه‌ به خريداران و فروشندگان خانه مي‌پردازيم.
خريد و فروش ملك

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، خريد و فروش خانه براي هر شخصي يكي از مهم‌ترين اتفاق‌هاي زندگي است و از جمله پر چالش‌ترين كارهايي است كه همه افراد به نوعي با آن سر و كار دارند.

خريد و معامله ملك و زمين كار ساده‌اي نيست و خيلي از خريداران و فروشندگان خانه نمي‌دانند كه در هنگام خريد و فروش ملك بايد به چه نكات و موارد مهمي توجه كنند.

توصيه لازم به خريدار

خريدار بايد در خصوص احراز هويت، اهليت، ممنوع‌المعامله نبودن، سمت، مالكيت فروشنده بر ملك دقت لازم را داشته باشد.

به‌‎علاوه در مورد ملك تحقيق كند كه در رهن يا بازداشت نباشد يا دولتي و ملي مثل متعلق به منابع طبيعي يا وقف و … نباشد؛ لذا ضرورت دارد ضمانت اجراهاي مناسب براي اجراي تعهدات در قرارداد ذكر شود.

هم چنين مواردي مانند آب، برق، گاز، تلفن، پاركينگ و انباري به‌طور روشن در سند توصيف شده باشد.

كسي كه قرارداد را امضا مي‌كند، چنانچه خودش مالك نباشد بايد وكيل، ولي يا قيم مالك باشد و دلايل سمت خود را ارائه دهد.

خريد و فروش ملك

اگر مورد معامله از طريق ارث به فروشنده رسيده، بايد گواهي انحصار وراثت را ببيند و فتوكپي برابر اصل آن را نيز از فروشنده بخواهد و ضمن اين‌كه بايد دقت شود كه ملك مورد معامله مشكل ثبتي يا مدعي ديگري ندارد، تصفيه حساب ماليات بر ارث را نيز دريافت كند.

تا زماني‌كه ملك را تحويل نگرفته  يا با سند رسمي به وي منتقل نشده است، از پرداخت كل قيمت مورد معامله خودداري كند.

نكات قابل توجه براي فروشنده

از توان مالي خريدار براي پرداخت قيمت معامله اطمينان حاصل شده و شروطي در قرارداد آورده شود كه در صورت عدم پرداخت قيمت يا ناتواني از پرداخت قيمت معامله، براي فروشنده حق بر هم زدن معامله وجود داشته باشد.

مورد معامله را قبل از دريافت تمام قيمت به خريدار تحويل ندهد و در خصوص پرداخت مابقي قيمت از طرف خريدار، زمان تعيين شود و اين نكته كه در صورت عدم پرداخت در تاريخ مقرر، فروشنده مي‌تواند فسخ معامله را اعلام كند و معامله را برهم زند بايد در قرارداد ذكر شود.

اگر مالكان متعدد باشند و يكي از آن‌ها عهده‌دار مذاكره با خريدار باشد، حتما بايد ذيل قرارداد را همه مالكان امضا كنند، مگر اين‌ كه به يك نفر وكالت در فروش بدهند كه در اين‌صورت وكيل از طرف همه مالكان آن‌ را امضا مي‌كند.

مطالعه بيشتر: مطلب «بايد و نبايدهاي تنظيم قرارداد رهن و اجاره منزل» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۵۸:۳۵ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی