املاك دلتا
املاك دلتا
با توجه به اينكه خريد آپارتمان و ملك يكي از بزرگترين معاملاتي است كه هر خريداري با آن مواجه است، بهتر است با دانش و اطلاعات حقوقي كافي براي خريد اقدام كند.
نكات حقوقي به هنگام خريد ملك

اگر تمايل به خريد آپارتمان يا ملك داريد اما از نكات حقوقي مهم قبل از خريد ملك اطلاعي نداريد، بهتر است تا پايان اين مقاله با «مجله ملكي دلتا» همراه باشيد.

شايد يكي از حساس‌ترين اقداماتي كه هر فرد يكبار در طول زندگي آن را تجربه مي‌كند، خريد ملك يا آپارتمان باشد. در خريد ملك علاوه بر دخيل بودن سليقه، توان مالي و ديگر گزينه‌ها بايد نكات حقوقي به هنگام معامله را در راس ماجرا قرار داد.

دانستن يك يا چند مفاد حقوقي يا همراه داشتن يك وكيل به هنگام معامله مي‌تواند از به وجود آمدن بسياري از ضرر و زيان‌ها در همان ابتداي خريد جلوگيري كرد.

نكاتي كه خريدار ملك بايد بداند

نكات حقوقي به هنگام خريد ملك

اولين نكته حقوقي در هنگام خريد ملك، شناسايي كامل مدارك فروشنده و يا وكالت نامه قانوني فروشنده است. چنانچه به جاي هر يك از طرفين معامله شخص ديگري براي امضا حضور پيدا مي‌كند، بايد اطلاعات فروشنده يا مالك اصلي با مدارك صاحب سند كاملا مطابقت داشته باشد.

دومين نكته مربوط به اين موضوع اين است كه، سعي كنيد مذاكره، معامله و انعقاد قرارداد را در يك جلسه به اتمام نرسانيد. پيش از عقد قرارداد و امضا حتما تحقيق و جستجوي نسبتا گسترده را انجام دهيد. پيش از انجام معامله با يك وكيل حاذق و يا مشاور املاك مشورت داشته باشيد تا از ضرر و زيان سنگين آينده پيشگيري كنيد.

قدم بعدي كه هر خريدار ملكي بايد به آن دقت كند، اطلاع كامل از شرايط ملك و وضعيت سند مورد معامله است. وضعيت ملك از نظر ثبت در دفتر اسناد، مشاعات ساختمان و وثيقه اي يا توافقي بودن آن بايستي مشخص شود.

در اكثر مواقع بيشترين آسيبي كه خريدار پس از امضاي مبايعه‌نامه و قولنامه خريد زمين و آپارتمان با آن مواجه است، مربوط به پرداخت ثمن يا الباقي وجه معامله است. براي پيشگيري از اين مشكل بايد در متن مبايعه‌نامه يك سري شرايط براي پرداخت ثمن يا الباقي وجوه معامله تعيين گردد تا در صورت تاخير در پرداخت از طريق مراجع قانوني اقدام كرد.

پيشنهاد خريد: اگر قصد سكونت در منطقه 10 تهران را داريد، خريد آپارتمان در نواب گزينه مناسبي است.

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۴۰:۰۷ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی