املاك دلتا
املاك دلتا
در طي زمان‌هاي گذشته تا به امروز يكي از دغدغه‌هاي بشر بحث سرمايه‌گذاري بوده است. تعريف جامعي كه مي‌توان از سرمايه‌گذاري ارائه كرد اين است كه تبديل وجوه مالي به يك يا چند دارايي اعم از طلا، دلار، ارز، بورس، ماشين، مسكن و...... كه بتواند طي مدت زماني به سودآوري برسد.
سرمايه گذاري در بازار مسكن

به گزارش «مجله ملكي دلتا» هدف سرمايه‌گذاران معمولا، رشد و توسعه و حفظ سرمايه خود و بهره‌مندي از منافع آن در آينده است. سرمايه‌گذاران معمولا ممكن است سرمايه خود را به مدت طولاني و طي سال‌ها و دهه‌ها نگه داشته و از سود دهي آن بهره ببرند.

بازارهاي اصلي سرمايه‌گذاري

بررسي‌ها نشان داده كه ميان تمامي بازارها براي سرمايه‌گذاري هفت بازار اصلي‌تر بوده:

  1. حساب‌هاي سپرده بانكي يا صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري
  2. صنعت و توليد
  3. بورس
  4. دلار
  5. طلا
  6. ارز ديجيتال
  7. مسكن

كدام بازار براي سرمايه‌گذاري مناسب‌تر است؟

پرداختن به اين موضوع كه كدام بازار هدف موفق‌تر و پر سودتر است، ما را نيازمند بررسي زيادي كرده، اصلي‌ترين و مهم‌ترين بعد پاسخ به اين سوال، مرتبط با اقتصاد كشوري است كه در آن قصد سرمايه‌گذاري داريد. مسلما اقتصاد هر كشوري نسبت به كشورهاي ديگر متفاوت است. بعنوان مثال در كشورهاي صنعتي جهان مطمعئناً هيچ سرمايه‌گذاري پرسود‌تر و مفيدتر از سرمايه‌گذاري در توليد و صنعت نيست .

“در كشورهاي صنعتي و ثروتمند جهان مردم تحت هيچ عنوان بازار ارز و طلا را بازار هدف سرمايه‌گذاري نمي‌دانند چرا كه ثبات اقتصادي در اين كشورها اجازه تورم در حوزه‌هاي ارزي و مالي را نخواهد داد.”

جست‌وجو براي يك بازار هدف جهت سرمايه‌گذاري كاري بسيار دشوار است چرا كه اكثر بازارهايي مانند ارز، بورس، دلار و….. نيازمند دانش و تخصص بوده و از پيچيدگي و ريزه كاري‌هاي زيادي برخوردار هستند، در اين بازارها شما نياز داريد كه يك راهنماي مناسب و مورد اطمينان پيدا كنيد تا بيزينس شما را در دست بگيرد و عملا مي‌توان گفت خودتان هيچ كنترلي روي سرمايه خود نداريد و ارزش سهام شما كاملا به شرايط بازار و گردانندگان آن شركت بستگي دارد، اما در اين ميان بازار مسكن نيازمند دانش و تخصص خاصي نمي‌باشد و لزوما با يك گردش كوچك در اينترنت و روزنامه مي‌توان اطلاعات جامع و كامل در اين حوزه را بدست آورد. در بازار مسكن شما به راحتي مي‌توانيد بر روي سرمايه خود بدون نياز به شركت‌ها يا راهنما تسلط داشته باشيد.

ويژگي‌هاي بازار مسكن نسبت به ديگر بازارهاي سرمايه:

_بازار ملك انعطاف پذير است

_ رشد سرمايه در دراز مدت

_ ملك در ايران همواره گردش مالي مثبت داشته است

_در بازار مسكن كنترل صد در صد روي سرمايه داريد

_عدم نياز به شخص ثالث

_سرمايه‌گذاري ملكي نياز به دانش يا تخصص ندارد

_كم نشدن ارزش نقدنگي سقوط ارزش پول

_سرمايه‌گذاري در زمينه ملك متناسب با هر بودجه است

_در بسياري مواقع تغييرات منطقه‌اي روي سرمايه شما تاثير مثبت خواهد داشت

بهترين بازار سرمايه‌گذاري در ايران كدام بازار است؟

عدم ثبات و پيچيدگي وضعيت اقتصادي كشور ايران باعث شده است كه سرمايه‌گذاري در بازارهاي سرمايه براي سرمايه‌گذران كاري بسيار پيچيده و سخت باشد به نحوي كه هيچ سرمايه‌گذاري نمي‌تواند برنامه‌ريزي دقيقي براي آن داشته باشد، علناً مي‌توان گفت در بازارهاي سرمايه‌گذاري ايران چشم‌انداز آينده بازار وجود ندارد. بنابراين در چنين شرايطي توصيه مي‌شود كه اگر قصد سرمايه‌گذاري در ايران را داريد قبل از اينكه به سود و رشد سرمايه فكر كنيد ابتدا بايد بفكر حفظ سرمايه خود باشيد يعني در بازاري سرمايه‌گذاري كنيد كه حداقل ارزش داراييتان نسبت به ميزان تورم از بين نرود.

سرمايه‌گذاري در ايران مقوله‌اي بسيار پيچيده است . شايد با اطمينان بتوان گفت كه هم اكنون ايران تنها كشوري است كه در طي چند ماه ممكن است يك سرمايه‌گذار كل سرمايه‌اش را از دست بدهد و ورشكسته شود يا در طول چند ماه شخصي با كم‌ترين سرمايه ثروتمند شود و اين اتفاق نتيجه نوسان‌هاي شديد، عدم ثبات اقتصاد، تورم‌هاي چند صد درصدي در طول سال و عدم تصميم‌گيري صحيح در مقاطع مختلف است.

در يك قرن اخير ايران‌ هيچ بازاري به اندازه بازار مسكن و ملك مطمئن نبوده و مي‌توان بازار مسكن را تنها بازاري دانست كه سرمايه‌گذاري در آن حداقل موجب از دست رفتن سرمايه و دارايي‌هاي مردم نمي‌شود.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «بازار مسكن؛ توقفگاه سرمايه» را از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۴۸:۰۸ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی