املاك دلتا
املاك دلتا
شيوع گسترده ويروس كرونا، كشور را در وضعيت خاص و حساسي قرار داده است كه به موجب آن برخي موارد حقوقي ميان موجر و مستاجر تغيير كرد.
حكم تخيله مستاجر

قرارداد اجاره هميشه به خوبي و خوشي به پايان نمي‌رسد و با اختلاف مستاجر و موجر همراه است. حكم تخيله مستاجر در ايام كرونا دستخوش تغييراتي بوده است كه «مجله ملكي دلتا» به آن مي‌پردازد.

پيش از شيوع كرونا اصل بر اين بود كه موجر مي‌توانست حكم تخليه مستاجر را بنا به تحقق شرايط بگيرد. اما در شرايط حال حاضر حكم تخليه تنها در موارد استثنا امكان‌پذير است.

موارد قانوني براي گرفتن حكم تخيله مستاجر در ايام كرونا

موارد قانوني براي گرفتن حكم تخيله مستاجر در ايام كرونا

  • در شرايطي كه در قرارداد ذكر شود به صرف يك ماه تعويق اجاره، صاحبخانه مي‌تواند حكم تخليه را بگيرد. چنانچه پرداخت اجاره‌بها به مدت چند ماه پياپي تاخير داشته باشد پيش از اتمام قرارداد مي‌توان حكم تخليه گرفت.
  • مستاجر حق اجاره ملك استيجاري را ندارد مگر اينكه در قرارداد توافق شده باشد.
  • برخي ملك‌هاي مسكوني قابليت استفاده اداري نيز دارند. در صورتي كه در قرارداد ذكر شود مستاجر حق استفاده جز مسكوني از ملك را ندارد و خلاف آن انجام شود، موجر مي‌تواند حكم تخليه را از مراجع قانوني بگيرد. در اين شرايط موجر مي‌تواند مبلغ خسارت فسخ قرارداد را از مستاجر بگيرد.
  • گاهي ممكن است مستاجر خسارت سنگيني به ملك وارد كند و موجر ترس تكرار اين ضرر را داشته باشد، موجر مجاز است بلافاصله اقدام كرده و از شوراي حل اختلاف تامين دليل بخواهد. در اين شرايط كارشناس مربوطه به محل اعزام شده و پس از برآورد خسارت، مستاجر ملزم به پرداخت مي‌باشد.
  • اگر مستاجر قادر به پرداخت اجاره‌هاي عقب افتاده نباشد، دادگاه براساس شرايط و اثبات عدم پرداخت از سوي مستاجر، اقدام به قسط‌بندي اجاره معوقه خواهد كرد. اما با اين حال دليل بر ماندن مستاجر در ملك نيست و موجر مي‌تواند ملك را تحويل بگيرد.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «قوانين اجاره املاك» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۰۸:۰۰ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی