املاك دلتا
املاك دلتا
يك كارشناس اقتصادي گفت: با اجراي قانون جهش توليد در راستاي طرح ساخت يك ميليون واحد مسكوني، احتكار زمين‌هاي دولتي به پايان مي‌رسد.
احتكار زمين‌ هاي دولتي

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، با پايان يافتن احتكار زمين‌ هاي دولتي و تامين زمين و افزايش سرعت ساخت و ساز، ركود در بخش مسكن كاهش خواهد يافت.

«طرح جهش توليد و تامين مسكن» از چند ماه پيش در مجلس يازدهم با هدف ساماندهي بازار مسكن به تاييد شوراي نگهبان رسيد. به اعتقاد كارشناسان حوزه مسكن، ركود ساخت و ساز يكي از عوامل گراني مسكن در طي سال‌هاي اخير است.

به نقل از ابوالفضل نوروزي كارشناس اقتصادي: جهش توليد قانون خوبي است كه مي‌تواند به وزارت راه و شهرسازي براي توليد يك ميليون واحد مسكوني كمك كند تا بخشي از نياز بازار تامين شود.

نوروزي در ادامه گفت: نكته مثبت در اين قانون كه به درستي گفته شده است، تحويل اراضي متعلق به دولت براي ساخت و ساز و توسعه شهري است كه بايستي در اختيار وزارت راه قرار گيرد.

وي با تاكيد بر اينكه يكي از مهمترين مولفه‌ها در ساخت مسكن، «زمين» است، گفت: هزينه تامين زمين به طور ميانگين، معادل 50 درصد قيمت مسكن است كه در شهرهاي بزرگ به 70 درصد هم مي‌رسد؛ اما متاسفانه اراضي مورد نظر توسط دستگاه‌هاي دولتي احتكار شده است و اجازه ورود اراضي به ساخت و ساز را نمي‌دهند.

وي افزود: ضمانت اجرايي بر انتقال زمين‌هاي دولتي به وزارت راه و شهرسازي ديده نشده است و براي همين دستگاه‌هاي دولتي زمين‌ها را احتكار كرده و در مواقع بسياري اراضي را خالي نگاه داشته‌اند.

وي در پايان با تاكيد بر اينكه اراضي دولتي كه بايد به وزارت راه واگذاري شود فقط براي ساخت مسكن نيست، گفت: اميدواريم اين اراضي از نهادهاي دولتي پس گرفته شود و تا حد زيادي مشكل توليد مسكن حل شود.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «مراحل ثبت نام براي طرح مسكن ملي» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۴۶:۱۶ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی