املاك دلتا
املاك دلتا
سرقفلي وجهي است كه مستاجر جدا از مال‌الاجاره مقرر شده، در ابتداي اجاره املاك تجاري به مالك پرداخت مي‌كند.
ميانگين قيمت مسكن

آشنايي با حقوق متقابل افراد با يكديگر و قانون در پيشگيري از وقوع بسياري از مشكلات حقوقي كارساز است؛ بنابراين، «مجله ملكي دلتا» امروز تلاش دارد تا موضوع «سرقفلي» را مورد بررسي قرار دهد.

سرقفلي از جمله موضوعاتي است كه از عرف وارد قوانين شده است. در حقيقت، ابتدا رسم و رسوم تجار و بازرگانان چنين حقي را ايجاد كرده و پس از آن وارد قوانين و مقررات شده است.

حق سرقفلي از سوي مستاجر و در ابتداي اجاره و همزمان با شروع تصرفات مستاجر به مالك و موجر پرداخت مي‌شود. مبلغ تعيين شده سرقفلي تقريبا نزديك به قيمت كل ملك است.

در نظر داشته باشيد كه مبلغ سرقفلي ربطي به پولي كه به عنوان مبلغ وديعه يا قرض‌الحسنه يا رهن از سوي مستاجر به مالك پرداخت مي‌شود، ندارد.

سرقفلي و نكات حقوقي آن كه بايد دانست

سرقفلي و نكات حقوقي آن كه بايد دانست

مبلغ سرقفلي توافقي بوده و مالك و مستاجر با توجه به موقعيت محلي، كيفيت بنا، تجهيزات عين مستاجره، امكان كسب و ديگر موارد تعيين مي‌كنند.

حق سرقفلي ضمن عقد اجاره يا خارج از آن فقط تا زمان تخليه عين مستاجره در حق مالك تحقق پيدا مي‌كند.

شغل مدنظر مستاجر از مهمترين عوامل تعيين كننده ميزان مبلغ سرقفلي است.

اجاره دادن محل سرقفلي از مصاديق بارز و روشن انتقال به شخص ديگري است و در صورت اقدام مالك از طريق مراجع قضايي، تخليه ملك با پرداخت نصف سرقفلي را در پي خواهد داشت.

در صورتي كه با نبود حق انتقال، مالك سرقفلي اقدام به انتقال يا فروش سرقفلي كند، مالك ملك مي‌تواند با پرداخت نصف حق سرقفلي به مالك سرقفلي يا خريدار، محل را تخليه كند.

چنانچه مالك سرقفلي نگرفته باشد و مستاجر با دريافت سرقفلي ملك را به ديگري واگذار نمايد؛ پس از پايان مدت اجاره، مستاجر اخير حق مطالبه سرقفلي از مالك را ندارد.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «عواقب ساخت و ساز غيرمجاز» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۵۷:۳۷ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی