املاك دلتا
املاك دلتا
طي شش ماه گذشته از بين ۲۰ محله كه بالاترين ميزان رشد قيمت‌هاي پيشنهادي در شهر تهران را داشته‌اند ۱۴ محله در منطقه يك قرار دارند و اين در حالي است كه هيچ يك از مناطق پرتقاضا در بين مناطق داراي بالاترين تورم ملكي قرار نداشتند.

به گزارش «مجله ملكي دلتا» به نقل از خبرگزاري ايسنا، محله حصار بوعلي واقع در منطقه يك طي شش ماه اخير با ۱۹.۳ درصد رشد نرخ‌هاي پيشنهادي، بالاترين ميزان افزايش قيمت را به خود اختصاص داده است. به دنبال آن دزاشيب، زعفرانيه، تجريش، محموديه و اوين كه همگي در منطقه يك قرار دارند رتبه‌هاي دوم تا ششم را در تورم ملكي به ترتيب با نرخ رشد ۱۹، ۱۸.۷، ۱۸.۲، ۱۷.۳ و ۱۷.۲ درصد به خود اختصاص دادند. اين آمار نشان مي‌دهد منطقه يك با وجود قرار نداشتن در بين مناطق پرتقاضا در بازار مسكن، بالاترين ميزان تورم ملكي را در شش ماه گذشته به خود اختصاص داده؛ به طوري كه در بين ۲۰ منطقه هدف بورس‌بازان مسكن ۱۴ محله در منطقه يك قرار دارد.

بر اساس اطلاعات سامانه كيليد، محله بازار واقع در منطقه ۱۲ طي شش ماه اخير با رشد ۱۷.۱ درصد و دولت‌خواه جنوبي در منطقه ۱۹ با رشد ۱۷ درصد رتبه‌هاي هفتم و هشتم را در افزايش قيمت آگهي‌ها داشتند.

كاشانك و دروس به ترتيب واقع در مناطق ۱ و ۳ با رشد ۱۶.۹ و ۱۶.۹ درصد در رده‌هاي نهم و دهم افزايش قيمت‌هاي پيشنهادي قرار گرفتند. رتبه‌هاي بعدي نيز مربوط به فرمانيه در منطقه يك، رضويه در منطقه ۱۵، جماران، باغ فردوس، دارآباد، چيذر، دربند و امامزاده قاسم در منطقه يك، فردوسي در منطقه ۱۲ و هفده شهريور در منطقه ۱۸ بوده كه نرخ رشد قيمت‌هاي پيشنهادي مسكن در آگهي‌هاي اين مناطق به ترتيب ۱۶.۵، ۱۶.۳، ۱۶.۲، ۱۵.۹، ۱۵.۵، ۱۵.۳، ۱۵.۲، ۱۵.۲، ۱۵.۱ و ۱۵ درصد بوده است.

البته ۲۰ محله مذكور لزوما در بين محله‌هاي بورس محسوب نمي‌شوند اما بررسي‌ها نشان مي‌دهد رشد قيمت مسكن در محله‌هاي منطقه يك وابستگي چنداني به تعداد معاملات در اين منطقه ندارد. چه بسا تعداد قابل توجهي واحد خالي در منطقه يك قرار دارد كه عمدتا به عنوان دارايي ثابت با هدف رشد سرمايه خريداري شده است. با اين حال اگر ميزان رشد قيمت را ملاكي براي شناسايي محله‌هاي بورس در بازار مسكن قرار دهيم مي‌توان محله‌هاي ياد شده را در اين فهرست قرار داد. افزايش تا حدود ۱۹ درصدي قيمت آپارتمان در محله‌هاي منطقه يك طي شش ماه گذشته در شرايطي ايجاد شده كه نرخ رشد قيمت‌هاي قطعي در كل شهر تهران در همين بازه زماني ۲.۳ درصد بود.

منطقه يك در حالي حائز بالاترين ميزان تورم نرخ‌هاي پيشنهادي مسكن در شش ماه گذشته بوده كه طبق آمار مردادماه ۱۴۰۰ چهار منطقه پرمعامله در شهر تهران به ترتيب مناطق ۵، ۱۰، ۲ و ۴ بوده‌اند كه ۴۳ درصد از كل خريد و فروش در بين مناطق ۲۲ گانه شهر تهران را به خود اختصاص دادند. منطقه يك با ۴.۷ درصد از كل معاملات در رتبه نهم از نظر تعداد قراردادهاي خريد و فروش قرار گرفت.

كدام محله‌ها كمترين ميزان رشد را داشتند؟

از طرف ديگر پايين‌ترين ميزان رشد قيمت مسكن شهر تهران در آگهي‌ها مربوط به محله درياچه چيتگر در منطقه ۲۲ بوده كه طي شش ماه گذشته تنها ۴.۳ درصد افزايش قيمت داشته است. پس از آن محله خليج فارس شمالي واقع در منطقه ۱۸ قرار دارد كه نرخ رشد قيمت پيشنهادي آن در سامانه كيليد ۵.۹ درصد بوده است. اسماعيل‌آباد در منطقه ۱۹، مرادآباد در منطقه ۵، سوهانك در منطقه يك، شهرزيبا در منطقه ۵، شهداي گمنام در منطقه ۱۴، ورآورد و شهرك آزادي در منطقه ۲۱ و حافظيه در منطقه ۱۳ به ترتيب در رده‌هاي سوم تا دهم كمترين ميزان تورم ملكي در آگهي‌ها طي شش ماه اخير را داشتند كه نرخ رشد آنها به ترتيب ۵.۹، ۶.۳، ۶.۸، ۶.۹، ۷.۳، ۷.۵، ۷.۸ و ۸.۶ درصد بوده است.

همچنين محله سازمان آب در منطقه ۵، باشگاه نفت در منطقه ۲۱، انديشه در منطقه ۵، شهرك رسالت در منطقه ۱۹، سرو آزاد در منطقه ۲۲، جنت آباد مركزي و بهاران در منطقه ۵، تيموري در منطقه ۲، قائم در منطقه ۲۲ و محله حكيميه در منطقه ۴ رتبه هاي يازدهم تا بيستم كمترين ميزان افزايش قيمت طي شش ماه گذشته را به خود اختصاص دادند. نرخ رشد قيمت آگهي‌هاي مسكن در اين محله‌ها به ترتيب ۸.۷، ۸.۷، ۸.۷، ۸.۸، ۸.۸، ۸.۸، ۸.۸، ۸.۸، ۸.۹ و ۸.۹ درصد بوده است.

مطالعه بيشتر: مطلب «كوچ مستاجران به جنوب شرق تهران» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۳۸:۰۸ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی