املاك دلتا
املاك دلتا
وزير صنعت، معدن و تجارت (صمت) به فعالان صنعت سيمان اطمينان خاطر داد كه مخالف جدي تصميمات خلع‌الساعه و مشكل‌ساز است و رفع مشكلات اين صنعت با كمك بخش خصوصي در حال پيگيري است. وي گفت ساخت ٤ ميليون واحد مسكوني تا سال ١٤٠٤ امكان پذير است.

به گزارش «مجله ملكي دلتا» به نقل از ايسنا، سيدرضا فاطمي امين در نشست با انجمن‌ها، تشكل‌ها و فعالان حوزه توليد سيمان كه در محل اين وزارتخانه برگزار شد، ضمن تاكيد براينكه  وزارت صمت به دنبال تصدي‌گري نيست و رويكرد مشورت با بخش خصوصي و اولويت‌گذاري‌ها و قاعده‌گذاري‌ها را دنبال مي‌كند، تصريح كرد: ما در دولت بايستي چهار اقدام را به درستي پيگيري كنيم.

وي گفت: اولويت‌گذاري بر طبق منابع و فرصت‌ها، تدوين قاعده‌ها براي بسترسازي حركت بخش خصوصي و كسب و كارها و تسهيل كسب و كارها در اين مسير چهار رويكرد اصلي فعاليت ماست ‌و لازم است به يك برنامه مشترك بين اين وزارتخانه و فعالان اقتصادي برسيم.

وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه بطور مثال در صنعت خودرو، صادرات، نساجي، سيمان، فولاد و غيره بايد بدانيم كه به چه اولويت‌ها و اهدافي در كوتاه ‌مدت و ميان ‌مدت بايد برسيم و چه اقدامات و سياست‌هاي بايد اجرايي شوند، اظهار كرد: اين برنامه‌ها را با ذي‌نفعان به اشتراك خواهيم گذاشت و سپس از آن‌ها مي‌خواهيم تا متناسب با اهداف به ما برنامه بدهند.

وي افزود: جلساتي از اين دست براي رسيدگي به موضوع صادرات در روزهاي ابتدايي مهرماه (سوم مهرماه)، صنعت خودرو (پنجم مهر ماه) و براي ساير حوزه‌ها به ترتيب در نظر داريم. اوايل آبان ماه نيز قرار بر رسيدگي به موضوع سيمان داشتيم كه باتوجه به شرايط فعلي در اولويت قرار گرفت.

در ادامه اين نشست فعالان حوزه معدن به بيان مسائل و مشكلات اين صنعت پرداختند كه از جمله مهمترين آن‌ها مي‌توان به موضوع محدوديت‌هاي مصرف برق و فعاليت‌ها و بروز مشكلات در نيمه دوم سال، با توجه به مشكلات تامين سوخت در پي سرد شدن هوا و قطعي گاز، لزوم جبران خسارت از سوي وزارت نيرو براي واحدهاي آسيب ديده از قطعي‌هاي برق، افزايش هزينه‌هاي حمل‌ونقل، قيمت‌گذاري دستوري و ايجاد رانت براي دلالان اين صنعت، اشاره كرد.

پس از اظهار نظرهاي فعالان صنعت سيمان و ابراز مشكلات فعلي، فاطمي امين با بيان اينكه مشكلات شما فعالان صنعتي، مشكل ما نيز هست و وظيفه ما اين است كه مشكلات را در سطح كلان حل كنيم، تصريح كرد:  بنده به شخصه مخالف جدي تصميمات خلق‌الساعه  هستم. حتي در صبح روز جلسه راي اعتماد به وزرا در مجلس شوراي اسلامي، از سوي برخي‌ها فشارهايي بر من وارد شد كه «صادرات سيمان را ممنوع كن»، اما بنده ضمن اينكه اعلام كردم هنوز وزير نشده‌ام تا بخواهم اقدامي كنم، با اين پيشنهادات مخالفت كردم.

وي افزود: درست نيست و معنا ندارد، زماني كه بازرگان و تاجري قراردادي براي صادرات منعقد كرده است، با يك تصميم سريع و خلق‌الساعه آن را منتفي كنيم. وظيفه ما “پيش‌بيني كردن” است و همانطور كه شاهد بوديد در قضيه اخير سيمان نيز بدون تعزيراتي شدن موضوع و برخورد ضربتي، كار را پيش برديم.

وزير صمت ضمن تاكيد براينكه در حقيقت اقتصاد بايد پيش‌بيني‌پذير باشد، گفت: اگر تخلفي صورت گيرد، اين ما هستيم كه مدعي خواهيم شد؛ لذا قطعا از فعالان و صاحبان صنايع حمايت خواهيم كرد و متمركز كار را پيش خواهيم برد.

فاطمي امين ادامه داد: در حال حاصر موضوعات حمل‌ونقل، كاهش قيمت تمام شده، پروژه‌هاي افزايش بهره‌وري و تامين سوخت زمستاني برنامه‌هايي است كه براي صنعت سيمان در دست پيگيري داريم و  در زمينه تامين برق نيز ساخت بيش از ۱۰ هزار مگاوات نيروگاه در بخش صنعت را با همكاري با وزارت نيرو در دستور كار داريم كه فولادي‌ها در اين زمينه پيش‌قدم شده‌اند.

ساخت ٤ ميليون خانه تا سال ١٤٠٤ امكان پذير است

فاطمي‌امين تاكيد كرد: موضوع ساخت چهار ميليون دستگاه خانه در افق سال ۱۴۰۴ مطرح است كه امكان‌پذير خواهد بود ورونق خوبي ايجاد خواهد كرد. ساخت مسكن و صادرات براي اين وزارتخانه اهميت بسيار دارد و اميدواريم بتوانيم در قالب يك تعامل و همكاري، نمونه‌اي متعالي از حكمراني هوشمند را به نمايش بگذاريم. تلاش ما اين است كه تمامي چالش‌ها پيگيري شوند.

مطالعه بيشتر: مطلب «سكونت ۲ خانواده در يك واحد مسكوني!» را در مجله ملكي دلتا مطالعه كنيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۴۱:۱۱ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی