املاك دلتا
املاك دلتا
قيمت مسكن در شمال تهران تقريبا ۴ تا ۵ برابر يك منطقه خوب و حدود ۱۰ تا ۱۲ برابر يك منطقه معمولي در تركيه است.
قيمت مسكن در تركيه

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، قيمت خانه در تركيه به پول ايران از ۵۰۰ ميليون تومان شروع مي‌شود و تا ۳ ميليارد تومان مي‌رسد؛ در حالي كه براي خريد يك آپارتمان ۵۰ متري در ارزانترين منطقه تهران به طور ميانگين بايد ۷۲۰ ميليون تومان هزينه كرد.

در شمال تهران نرخ‌ها به قول معروف فضايي شده است. ميانگين قيمت هر متر خانه در منطقه ۱ تهران بر اساس آخرين آمار ۶۴.۵ ميليون تومان است. يعني يك آپارتمان ۱۰۰ متري ۶.۴ ميليارد تومان ارزش دارد. تازه اين كف قيمت‌ها است و آپارتمان هاي نوساز از متري ۱۰۰ ميليون به بالا شروع مي‌شود كه براي خريد يك واحد ۱۰۰ متري دست كم بايد ۱۰ ميليارد تومان پرداخت كرد.

با توجه به برآوردها قيمت مسكن در شمال تهران تقريبا ۴ تا ۵ برابر يك منطقه خوب و حدود ۱۰ تا ۱۲ برابر يك منطقه معمولي در تركيه است.

با چقدر نقدينگي مي‌توان در تركيه خانه خريد؟

كياني از واسطه‌هاي خريد و فروش ملك در تركيه با بيان اينكه كف قيمت مسكن در اطراف استانبول ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار لير است گفت: با اين حساب مي‌توان با ۶۸۰ ميليون تومان يك آپارتمان در تركيه خريداري كرد. البته خانه‌هايي با قيمت حدود ۵۰۰ ميليون تومان هم وجود دارد كه طبيعتا از امكانات كمي برخوردار و قديمي است اما براي خريد يك آپارتمان يك خوابه مناسب با استخر، سونا، زمين بازي و ديگر امكانات بايد ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار لير معادل حدود ۲ تا ۲.۷ ميليارد تومان بپردازيد؛ يعني يك آپارتمان نسبتا لوكس در تركيه تقريبا يك چهارم شمال تهران قيمت دارد.

خريد خانه در تركيه

طي دو سال گذشته هر روز بر تعداد سفته‌بازاني كه شمال تهران را به مقصد تركيه ترك كرده‌اند، اضافه شده است. آقاي كلاته از مشاوران املاك شرق تهران مي‌گويد: قيمت آپارتمان در تركيه با محله پيروزي، تهرانپارس و نيروي هوايي در تهران برابر و در مواردي كمتر شده است.

نرخ مسكن به شكل مصنوعي بالاست

با يكي از مشاوران املاك در غرب تهران نيز صحبت كرديم. آقاي اسدي بيان مي‌كند: بازار مسكن در تهران كاملا راكد و قيمت‌ها در چند ماه گذشته رو به پايين است. البته برخي مالكان سعي مي‌كنند نرخ‌ها را به شكل مصنوعي بالا نگه دارند. اما در دو سه ماه اخير قيمت‌هاي پيشنهادي در غرب تهران حدود ۱۰ درصد كاهش يافته و احتمال افت بيشتر وجود دارد. در اين شرايط سرمايه‌گذاري در تهران توجيه ندارد و دلالان كاملا بازار را ترك كرده‌اند. البته خريد زمين و آپارتمان در اطراف تهران تا حدي بيشتر از پايتخت است، اما به طور كلي در شهرهاي اطراف نيز ركود ديده مي‌شود.

در شرايطي كه بازار مسكن در ايران راكد شده، به دليل ركود اقتصادي حاكم بر تركيه ناشي از كاهش تعداد گردشگران و رشد تقاضا براي دارايي‌هاي ثابت، قيمت ملك روند صعودي به خود گرفته است. تورم يك ساله مسكن در تركيه به ۳۲.۴ درصد رسيده كه با رشد ۳۴ درصدي سالانه قيمت مسكن در تهران تقريبا برابري مي‌كند. اين در حالي است كه تورم مسكن پايتخت ايران در سال گذشته ۹۴ درصد بود.

از طرف ديگر نرخ تورم بازار مسكن تورم شهر تهران طي شش ماه گذشته حدودا صفر شده اما در تركيه روند صعودي دارد. از خرداد تا تير ۱۴۰۰ يعني فقط در يك ماه ميانگين قيمت خانه در تركيه ۳.۹ درصد  افزايش داشته و در آنكارا به ۴.۳ درصد رسيده است. اين نرخ براي شهر تهران از تير تا مرداد امسال ۳.۱ درصد و در شش ماه گذشته ۲.۳ درصد بوده است اما قيمت هر متر خانه در تهران از اسفند سال گذشته تا مرداد امسال در محدوده ۳۰ ميليون تومان قرار دارد.

مطالعه بيشتر: مطلب «قيمت خانه‌هاي 300 تا 500 ميليوني در حومه» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۴۵:۲۰ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی