املاك دلتا
املاك دلتا
عضو كميسيون عمران مجلس گفت: در كمسيون عمران با رستم قاسمي وزير راه و شهرسازي درباره استفاده از ظرفيت شركت‌هاي خارجي سازنده مسكن صحبت كرديم و او هم از اين كار استقبال كرد.
شركت هاي خارجي سازنده مسكن

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، همانطور كه همه مي‌دانند، روند افزايش قيمت مسكن از چند سال پيش آغاز شد و با سرعت به مسير خود ادامه داد تا جايي كه حتي قيمت‌ ساختمان‌هاي مناطق بالاشهر تهران با ساير شهرهاي پرآوازه دنيا هم تراز شد.

حضور دلالان در بازار مسكن و به نوعي نگاه مردم به اين بازار به عنوان محلي براي سرمايه گذاري و اخذ سود يكي از مهم‌ترين دلايلي است كه تاكنون براي رشد فزآينده قيمت مسكن مطرح شده است‌. از سوي ديگر افزايش قيمت مصالح ساختماني از ديگر عواملي است كه زمينه رشد قيمت را فراهم كرده است.

ساماندهي بازار مسكن و امكان تامين آن براي اقشار مختلف جامعه چندسالي است كه به عنوان يكي از مهم‌ترين مطالبات مردم مطرح مي‌شود.

وزارت راه موظف به صنعتي سازي ساختمان به ميزان 20 درصد

حسيني عضو كميسيون عمران مجلس در اين باره گفت: وزير راه و شهرسازي هم اخيرا نشستي با بانك مركزي در موضوع صندوق ملي مسكن داشته است. اين در حالي است كه معاون وزير راه و شهرسازي در كميسيون عمران به صراحت اعلام كرد كه پيش‌نويس اساسنامه صندوق ملي مسكن در مجموعه اين وزارتخانه نهايي شده است كه اين كار پيش از طي شدن روال قانوني آن بوده و كاري خوب محسوب شده و مثبت ارزيابي مي‌شود.

وي افزود: در كميسيون عمران، وزير و معاونين و وزارتخانه راه و شهرسازي عنوان كردند كه قرار است توليد انبوه مسكن از سوي بخش خصوصي هم عملياتي شود و در اين مسير دولت دخالتي نداشته و صرفا نهاد ناظر محسوب مي‌شود.

شركت هاي خارجي سازنده مسكن

عضو كميسيون عمران مجلس گفت: بخش خصوصي، انبوه‌سازان و شركت‌هاي مستعدي كه در شش تا هفت سال گذشته به دليل عدم بهاي دولت به موضوع مسكن كارهايشان تعطيل و يا نيمه‌تعطيل بوده است، با قانون جهش توليد و عرضه مسكن ساماندهي شده و كارهاي خوبي را با وزارت راه و شهرسازي آغاز كرده‌اند كه در همين راستا جلسات متعددي هم برگزار شده است.

وي گفت:‌ استفاده از ظرفيت صنعتي‌سازي در توليد و عرضه مسكن مدنظر وزارت راه و شهرسازي است، اين در حالي است كه طبق قوانين بالادستي، اين وزارتخانه ملزم به اين كار است تا 15 تا 20 درصد مسكن از مسير صنعتي‌سازي ساخته شود.

استفاده از پتانسيل شركت هاي خارجي سازنده مسكن

وي خاطرنشان كرد: صنعتي‌سازي توليد و عرضه مسكن هم هزينه‌هاي ساخت مسكن را كاهش مي‌دهد و هم طول زمان ساخت آن را ضمن اينكه كيفيت را هم ارتقا مي‌داد؛ وقتي بخش زيادي از صنعتي‌سازي ساختمان در يك محيط كارگاهي است، نظارت خوبي بر اجرا و اقدامات فني صورت مي‌گيرد.

حسيني افزود: صنعتي‌سازي ساختمان مي‌تواند منجر به ارتقاي كيفيت كار و مسائل فني و سازه ساختمان شود؛ وزير راه و شهرسازي در كميسيون و عمران اعلام كرده است كه مصمم به صنعتي‌سازي ساختمان است و حتي ملاقات‌هايي هم با مجموعه وزارت دفاع كه در اين باره فعال هستند داشته است زيرا وزارت دفاع اخيرا يك كارگاه در اين باره راه‌اندازي كرده است.

وي با اعلام اينكه مي‌توان از شركت هاي خارجي سازنده مسكن كمك گرفت، بيان كرد: در كمسيون عمران با رستم قاسمي وزير راه و شهرسازي درباره استفاده از ظرفيت شركت‌هاي خارجي سازنده مسكن صحبت كرديم و او هم از اين كار استقبال كرد و گفت بايد از اين پتانسيل استفاده شود لذا به نظر مي‌رسد كه براي اجراي قانون جهش و توليد مسكن، وزارت خارجه هم بايد كمك كار باشد.

مطالعه بيشتر: مطلب «كالاي لوكسي به نام مسكن» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۰۴:۴۴ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی