املاك دلتا
املاك دلتا
امروزه با توجه به حجم بالاي معاملات ملكي بايستي با قواعد مربوط به خريد و فروش ملك و انتقال سند رسمي ملك، بيشتر آشنا شويم.
انتقال سند رسمي ملك

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، زماني‌كه دو نفر تصميم مي‌گيرند ملكي را بين خود خريد و فروش نمايند و در خصوص تمام جزييات اين معامله به توافق مي‌رسند بايد تمام توافقات حاصله را به‌صورت كتبي درآورند كه معمولا به اين توافق كتبي در عرف قولنامه گفته مي‌شود قولنامه در واقع همان مواردي است كه بين خريدار و فروشنده به توافق رسيده شده است و فقط به‌صورت كتبي درآمده است.

اما در صورتي‌كه يكي از طرفين به مواردي كه بيان كرده است پايبند نباشد طرف ديگر دليل محكمي جهت اقامه دعوا عليه وي ندارد، چرا كه قولنامه محكمه پسند نيست.

به همين جهت طرفين بايد قراردادي را به نام مبايعه­‌نامه بين خود تنظيم نمايند مبايعه ‌نامه همان‌طور كه از نام آن مشخص است قرارداد بيع است بين طرفين. اين قرارداد يك سند غير رسمي است كه قبل از اينكه سند رسمي ملك به خريدار منتقل گردد، بين طرفين منعقد مي‌گردد.

انتقال سند رسمي ملك

بعد از تنظيم مبايعه­‌نامه طرفين و دو شاهد بايستي آن را امضا نمايند

مبايعه‌نامه تنظيم شده منحصر به فرد نيست و امكان فروش مجدد ملك از سوي فروشنده به خريدارهاي ديگر نيز دارا است به اين منظور طرفين بايد به بنگاه‌هاي املاك مراجعه نموده و قرارداد خود را در سيستم نرم ­افزاري جامع آنها به ثبت مي‌رسانند اين سيستم به‌صورت سراسري است و با ثبت مشخصات طرفين و ملك مورد نظر، كد رهگيري صادر مي‌گردد كه صادر شدن اين كد به اين معني است كه فروشنده پيش از اين ملك را به ديگري نفروخته است و معامله سالم است. البته برخي مبايعه­‌نامه را نيز در بنگاه‌هاي املاك تنظيم مي‌نمايند.

 در اين مرحله خريدار وظيفه­‌اي ندارد و انجام اين مرحله با فروشنده ملك است

فروشنده بايد به دفاتر اسناد رسمي مراجعه كرده و ليست مداركي كه براي تنظيم سند لازم است را از دفترخانه گرفته و مدارك را كامل كرده و براي تنظيم سند رسمي به دفتر خانه مربوطه برگردد.

در اين مرحله طرفين بايد در تاريخ و در دفترخانه تعهد شده و تعيين شده حاضر شوند

در صورت تعيين نشدن، خريدار به وسيله‌ي اظهارنامه تاريخ و محل حضور جهت انتقال سند رسمي به اطلاع فروشنده مي‌رساند و سند انتقال را امضا نمايند.

مطالعه بيشتر: مطلب «نكات مهم درباره صدور چك در معاملات ملكي» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۳ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۱۵:۲۵ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی