املاك دلتا
املاك دلتا
رئيس اتحاديه مشاورين املاك مشهد گفت: در كوتاه مدت تا قبل از پايان سال در كشور، شاهد افزايش جدي قيمت‌ مسكن نخواهيم بود و اين فرصت خوبي براي دولت است تا بتواند از آن براي ساخت‌وساز و اعمال سياست‌گذاري‌هايي كه قول انجام آن را داده، استفاده كند.
افزايش قيمت مسكن

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، علي مرادزاده در خصوص افزايش قيمت‌ مسكن در مشهد گفت: در حال حاضر بازار مسكن در ركود به سر مي‌برد و با توجه به اتفاقاتي كه در بحث سياست‌گذاري‌هاي كلي رخ داده است فعلا منتظر اقدام از سوي سياست‌گذاران‌ دولت در زمينه مسكن هستيم.

وي افزود: وضعيت مسكن در دولت جديد به اجراي قول و قرارهاي مطرح شده در زمان انتخابات و عملكرد تيمي كه در حال حاضر در وزارت مسكن هستند بستگي دارد.

رئيس اتحاديه مشاورين املاك مشهد عنوان كرد: در صورتي كه تا آخر سال قيمت مصالح و مواد اوليه كاهش پيدا كرده، مسائلي مثل مجوزهايي كه در شهرداري‌ها صادر مي‌شود مديريت شده و مسيري فراهم شود كه سازنده و انبوه ساز بتوانند راحت‌تر به توليد مسكن بپردازند، اتفاق‌هاي خوبي در بازار مسكن رقم خواهد خورد.

مرادزاده در خصوص رشد قيمت‌ مسكن تصريح كرد: در كوتاه مدت تا قبل از پايان سال در كشور، شاهد افزايش جدي قيمت‌ مسكن  نخواهيم بود و فكر مي‌كنم اين فرصت خيلي خوبي براي دولت است تا بتواند از آن براي ساخت‌وساز و اعمال سياست‌گذاري‌هايي كه قول انجام آن را داده است استفاده كند. يعني بتواند بازار را مديريت كرده و تا انتهاي سال توليد را شروع كرده تا شاهد اثرگذاري آن در سال آينده روي بازار مسكن باشيم.

افزايش قيمت‌ مسكن

وي خاطر نشان كرد: در صورتي كه بازار حس كند كه مسيري‌هايي توسط دولت طي مي‌شود اين خود يك نشانه خوب براي مهار و كنترل گران شدن مسكن است. البته دولت بايد هم اكنون با تهيه زمين، مصالح و…. قول‌هايي را كه داده عملياتي نمايد.

اثرات گراني مسكن در سال آينده مشخص مي‌شود

رئيس اتحاديه مشاورين املاك مشهد در خصوص تاثير گراني مصالح بر افزايش قيمت‌ مسكن توضيح داد: اگر الان با گران شدن سيمان انبوه‌ساز درحال ساخت‌وساز باشد، اثرات آن در سال آينده مشخص مي‌شود؛ چراكه كسي كه در حال حاضر در حال ساخت‌وساز با اين مصالح است طبيعتا از سال آينده به بعد، واحدش را به بازار تحويل مي‌دهد.

مرادزاده گفت: افزايش قيمت مصالح در سال جاري به صورت شوك‌هاي مقطعي به بازار در كوتاه مدت تاثيرگذار است. به طور كلي تا آخر سال افزايش قيمت در بحث مسكن نخواهيم داشت، اما در سال آينده واحدها به نرخ تمام شده، به علاوه سود حاصله به بازار عرضه مي‌شود و امكان صعودي شدن قيمت مسكن وجود دارد.

وي با بيان اينكه تقاضا هميشه وجود داشته است، گفت: بحث تقاضا از قديم بوده؛ چراكه در بازار، عرضه كافي وجود ندارد و نسبت تقاضا به عرضه بيشتر بوده و طبيعتا اين افزايش تقاضا موجب شده كه قيمت مسكن چه در بحث اجاره‌بها و چه قيمت تمام شده مسكن، سير صعودي داشته باشد، هرچند اين مسئله تاثير مستقيم روي افزايش قيمت مسكن ندارد.

رئيس اتحاديه مشاورين املاك مشهد ادامه داد: با توجه به رشد جمعيت و افزايش تقاضا بايد تلاش كنيم تا ميزان عرضه و تقاضا را به يكديگر نزديك كرده و شهرهاي بزرگ را به سمت انبوه‌سازي ببريم.

مطالعه بيشتر: مطلب «پرداخت وام وديعه مسكن به ۱۷ هزار نفر» را به مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۵۷:۰۴ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی