املاك دلتا
املاك دلتا
جزئيات ماليات از خانه‌هاي لوكس با قيمت بيشتر از ۱۰ ميليارد اعلام شد كه بر اساس آن مشمولان بايد تا بهمن امسال اين ماليات را بپردازند.
ماليات از خانه‌هاي لوكس

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، پس از گذشت بيش از يك سال از مطرح شدن ماليات از خانه‌هاي لوكس در قانون بودجه سال ۹۹ و بي‌عملي در قبال آن، آيين‌نامه اين ماليات كه در قانون بودجه امسال نيز آمده است به تصويب هيات دولت رسيد.

بر اين اساس، واحدهاي مسكوني (شامل كليه ساختمان‌ها اعم از مستغلات، آپارتمان و ويلا) و باغ ويلاهاي گران‌قيمت (با احتساب عرصه و اعيان) متعلق به كليه اشخاص حقيقي و حقوقي و افراد تحت تكفل آن‌ها، با ارزش روز بيشتر از ۱۰۰ ميليارد ريال و همچنين باغ ويلا (اماكني كه مطابق جواز صادر شده به عنوان باغ شناخته شده و توسط شهرداري‌ها و دهياري‌ها حسب مورد پروانه ساخت ويلا براي آن صادر شده است) دارايي‌هاي مشمول اين آيين‌نامه هستند.

نرخ‌هاي مالياتي

طبق اين آيين‌نامه، نرخ ماليات ساليانه دارايي‌هاي مشمول آيين‌نامه (با احتساب عرصه و اعيان) براي دارايي‌هاي با ارزش روز از ۱۰۰ ميليارد و يك ريال تا ۱۵۰ ميليارد ريال نسبت به مازاد ۱۰۰ ميليارد ريال معادل ۰/۱ درصد، از ۱۵۰ ميليارد و يك ريال تا ۲۵۰ ميليارد ريال نسبت به مازاد ۱۵۰ ميليارد ريال معادل ۰/۲ درصد، از ۲۵۰ ميليارد و يك ريال تا ۴۰۰ ميليارد ريال نسبت به مازاد ۲۵۰ ميليارد ريال معادل ۰/۳ درصد، از ۴۰۰ ميليارد و يك ريال تا ۶۰۰ ميليارد ريال نسبت به مازاد ۴۰۰ ميليارد ريال معادل ۰/۴ درصد و نسبت به مازاد ۶۰۰ ميليارد ريال معادل ۰/۵ درصد تعيين شده است.

به عنوان مثال براي محاسبه ماليات ساليانه يك واحد مسكوني ۲۰ ميليارد توماني، پس از كسر ۱۰ ميليارد تومان معافيت مالياتي، پنج ميليارد تومان آن با نرخ يك هزارم و پنج ميليارد تومان آن با نرخ دو هزارم محاسبه مي‌شود كه در نتيجه ۱۵ ميليون تومان ماليات ساليانه يك واحد مسكوني ۲۰ ميليارد توماني است.

مشمولان تا بهمن امسال مكلف‌اند ماليات بدهند

اين آيين‌نامه تصريح كرده است كه كليه مالكان دارايي‌هاي مشمول، مكلف‌اند ماليات ساليانه موضوع اين آيين‌نامه را از طريق سازوكار مشخص شده، حداكثر تا پايان بهمن سال ۱۴۰۰ پرداخت كنند. در غير اين صورت، سازمان امور مالياتي كشور مي‌تواند از طريق عمليات اجرايي مندرج در قانون ماليات‌هاي مستقيم، ماليات متعلق را وصول كند.

خانه‌ هاي لوكس

قانون ماليات خانه‌هاي لوكس در شرايطي در آستانه اجرا قرار گرفته است كه ديروز معاون سازمان مالياتي، از اجراي يك ماليات ديگر نيز خبر داده است.

مسيحي، معاون درآمدهاي مالياتي سازمان امور مالياتي با بيان اين كه دستورالعمل ماليات فعالان فضاي مجازي تهيه و ابلاغ شده است،تصريح كرد: مطالبه ماليات منوط به تسليم اظهارنامه براي اشخاص حقيقي و حقوقي بعد از اتمام سال ۱۴۰۰ در موعد مقرر است.

۲ ابهام درباره قانون ماليات خانه‌هاي لوكس

اگرچه مهار سوداگري و رشد صعودي قيمت‌ها با ابزارهاي مالياتي موضوعي كاملاً پذيرفته شده است اما بايد به دو نكته توجه داشت.

نكته اول، مدل قانون‌گذاري در اين زمينه است. در شرايطي كه قانون بايد به گونه‌اي تنظيم شود كه امكان تسري به سال‌هاي بعد را داشته باشد، نوع هدف‌گذاري در اين قانون با تصريح بر ارقام و اعداد، بيشتر كاركرد كوتاه مدت خواهد داشت.

نكته دوم نيز به رقم‌هاي درج شده در قانون باز مي‌گردد. در شرايطي كه در كلان شهرها، نرخ هر متر مربع واحد مسكوني عملا در محدوده ۱۰ ميليون تومان و بيشتر و در تهران بالاي ۳۰ ميليون تومان است، به نظر نمي‌رسد رقم ۱۰ ميليارد تومان مورد اشاره، چندان با لوكس بودن واحد مسكوني در مناطق ياد شده تناسب داشته باشد و بهتر است رقم تعيين شده براي تهران و شهرهاي بزرگ با شهرهاي كوچك متفاوت باشد

مطالعه بيشتر: مطلب «چرا آمار خريد ملك در تركيه خبرساز شد؟» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۱۲:۵۱ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی