املاك دلتا
املاك دلتا
گم كردن مدارك به خصوص سند مالكيت يكي از اتفاقات آزار دهنده و دردسرساز مي‌باشد؛ اگر سند مالكيت مفقود شود تحت شرايط خاصي امكان اخذ سند مالكيت المثني وجود دارد.
سند مالكيت المثني

براي دريافت سند مالكيت المثني لازم است مراحلي طي شود كه «مجله ملكي دلتا» در ادامه به شرح آن پرداخته است.

سند رسمي ملك يكي از موارد حقوقي است كه به ثبت املاك مربوط مي‌شود. اگر سند مالكيت مفقود شود تحت شرايط خاصي امكان اخذ سند مالكيت المثني وجود دارد.

براي اين كار لازم است كه صاحب سند، چگونگي مفقود شدن آن را به صورت مكتوب آماده كند، استشهاديه‌اي تنظيم كند و حداقل 3 نفر كه امضاي آن‌ها در يكي از دفاتر اسناد رسمي گواهي شده باشد؛ آن را امضاء نمايند؛ سپس اين استشهاديه را به اداره ثبت تحويل دهد.

گام هاي لازم براي دريافت سند مالكيت المثني

براي دريافت سند مالكيت المثني لازم است مراحل زير انجام شوند:

  • در گام اول، بايستي دو برگ استشهاديه از حسابداري اداره ثبت دريافت شود.
  • در گام دوم، فرم استشهاديه محلي بايد تكميل شود.
  • در گام سوم، لازم است كه به يكي از دفاتر اسناد رسمي مراجعه شود تا براي استشهاديه گواهي امضاء صادر شود.
  • در گام چهارم، بايد به اداره ثبت مراجعه شود و در خواست و استشهاديه ارائه گردد؛ هم چنين لازم است كه هزينه انتشار آگهي در روزنامه پرداخت گردد.

پس از طي كردن گام هاي ياد شده، اداره ثبت مسئله را در دفتر املاك ثبت مي كند و با ارسال بخشنامه به دفاتر اسناد رسمي موضوع را اعلام مي نمايد.

پس از گذشت يك هفته و با دريافت هزينه هاي لازم، مفقود شدن سند پس از ارسال آگهي به اداره كل ارشاد اسلامي محل در يكي از روزنامه‌هايي كه آگهي‌هاي ثبتي در آن ها درج خواهد شد؛ اعلام مي‌شود.

پس از اين مرحله، زمان بعدي مراجعه فرد به شعبه بايگاني مشخص مي شود و لازم است كه مالك سند در زمان تعيين شده به اداره ثبت مراجعه نمايد.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «نكات كليدي درباره مراحل انتقال سند رسمي ملك» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۱۵:۱۴ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی