املاك دلتا
املاك دلتا
يك كارشناس بازار مسكن گفت: به جاي ماليات‌هاي موثر از دلالان و سفته‌بازان، انواع و اقسام فشارها را به بخش توليد آورده‌اند كه شرايط را براي سازندگان، پرمخاطره كرده‌اند و توليد مسكن را به نصف رسانده‌اند.
ساخت مسكن

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، دبير كانون انبوه‌سازان در اين باره اظهار كرد: در گذشته با مهاجرت نيروهاي ماهر و نخبه به خارج از كشور مواجه بوديم، اما امروزه نيز سرمايه‌گذاران مسكن تمايل دارند در كشورهاي ديگر سرمايه‌گذاري كنند. علت اين مساله مديريت ناكارآمد در اقتصاد و بخش مسكن است.

وي افزود: در سال‌هاي گذشته و به طور خاص از سال ۱۳۹۰ به اين طرف موتور سرمايه‌گذاري در حوزه مسكن و ساختمان كشور ناكارآمد شده كه اين زاييده تفكرات و سياست‌هاي اشتباه بوده و سمت و سوي برنامه‌ريزي‌ها منجر به كاهش توليد مسكن شده است.

دبير كانون انبوه‌سازان با انتقاد از سياست‌هاي مالياتي در بخش مسكن گفت: به جاي اينكه ماليات‌هاي كارآمد از حوزه دلالي و سفته‌بازي مسكن بگيرند فشار اقتصادي را بر توليدكنندگان مسكن آوردند كه منجر به فرار سرمايه‌ها از حوزه ساخت‌وساز و ريزش ۵۰ درصدي توليد مسكن در كشور به گواه پروانه‌هاي صادره شده است.

سازندگان مسكن

پورحاجت تاكيد كرد: در واقع نه تنها توليدكنندگان را تشويق نكردند، بلكه سياست‌هاي تنبيهي را به كار گرفتند و هركس خواسته در حوزه مسكن سرمايه‌گذاري كند، دچار بگير و ببند مالياتي شده است.

وي با بيان اينكه اولين اقدام مجلس و دولت بايد اصلاح سياست هاي مالياتي در بخش مسكن باشد، گفت: از طرف ديگر نگاه درآمدي دستگاه‌هاي خدمات‌رسان بايد از بخش مسكن برداشته شود.

دبير كانون انبوه سازان تاكيد كرد: آمارها نشان مي‌دهد تعداد واحدهايي كه توسط ايراني‌ها در خارج از كشور خريداري مي‌شود بيش از معاملات شهر تهران است. دولت تركيه با ترفندهاي مختلف سرمايه‌ها را از ديگر كشورها مثل ايران، عراق، افغانستان، روسيه و حتي كشورهاي اروپايي به سمت خود مي‌كشد و ساخت‌وساز خود را رونق مي‌دهد. در همين حال بخش توليد كشور ما دچار يك بلاتكليفي و سرگرداني است.

پورحاجت، استفاده از ظرفيت ايرانيان خارج از كشور براي ايجاد تحول اقتصادي را ضروري دانست و گفت: در حوزه مسكن ۵ ميليون متقاضي بالقوه داريم كه توان خريد ندارند. اين يك ظرفيت و فرصت است كه مي‌تواند موتور بخش مسكن را به حركت درآورد. شايد كمتر كشوري در دنيا باشد كه ۵ ميليون نفر پشت سر بخش مسكن قرار داشته باشند. ولي ما به جاي اينكه توليد مسكن را افزايش دهيم شرايط توليد را پرمخاطره كرده‌ايم.

وي در انتها اظهار كرد: قدرت نقدينگي مردم به نزديك صفر رسيده كه تسهيلات بانكي هم به دليل اقساط بالا جوابگو نيست.

مطالعه بيشتر: مطلب «اخبار جديد از آغاز اخذ ماليات از خانه‌هاي لوكس» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۱۵:۱۴ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی