املاك دلتا
املاك دلتا
به دليل ارزان‌تر بودن قيمت مسكن و اجاره‌بها در شهرهاي حومه‌اي كه منجر به فاصله چند برابري قيمت و اجاره مسكن در اين مناطق در مقايسه با پايتخت شده است، شاهد مهاجرت شديد به اين مناطق هستيم.
قيمت مسكن در حومه

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، خطر مهاجرت در شرايطي مطرح است كه طبق مطالعات مرتبط، حومه غربي پايتخت در سال‌هاي گذشته با رشد قابل توجه جمعيت مهاجر روبه‌رو بوده است.

بررسي‌هاي تكميلي، چهار علامت روشن از «تشديد كوچ به تهران با خانه‌سازي دولتي در حومه پايتخت» طي يك دهه گذشته را نشان مي‌دهد. خوابگاه‌هاي اطراف تهران -شهرهاي جديد- براي بخشي از گيرندگان (مخاطبان) اصلي اين خانه‌ها، جذابيت ندارد، در نتيجه به مهاجران مي‌رسد.

يك هشدار رسمي درباره پيامد خانه‌سازي‌هاي انبوه‌ دولتي در حومه تهران، خطر افزايش مهاجرت و رشد حاشيه‌نشيني در اطراف پايتخت را به متولي مسكن گوشزد مي‌كند.

يافته‌هاي به دست آمده برپايه نتايج تحقيقات انجام شده نشان مي‌دهد، خانه‌سازي‌هاي انبوه دولتي مي‌تواند در نقش چاشني جديد مهاجرت به پايتخت، موج‌هاي جديد جمعيتي به حومه تهران را ايجاد كند.

با استناد به يك گزارش رسمي و همچنين يافته‌هاي به دست آمده از تحقيقات ميداني نشان مي‌دهد دست‌كم بنا بر چهار دليل آماري، ساخت وسازهاي حومه‌اي و دولتي‌ كه ابتدا با هدف سرريز اسكان جمعيت كلان شهر تهران و كمك به خانه‌دار شدن فاقدان مسكن ساكن پايتخت انجام شد، در نهايت به محل اسكان مهاجران از ساير شهرها و استان‌ها تبديل شده است.

قيمت مسكن در حومه

هر چند در ميان اين مهاجران، بخشي از واحدهاي مسكوني هم اكنون به محل سكونت گروه‌هاي فاقد مسكن ساكن در شهر تهران تبديل شده است اما شواهد و تحقيقات نشان مي‌دهد اين افراد كه در نتيجه جهش مكرر قيمت و اجاره مسكن به صورت موقت به حومه مهاجرت كرده‌اند، به محض كسب توانمندي مالي براي سكونت در پايتخت، به شهر تهران بازخواهند گشت. چرا كه افرادي كه پيش از اين در شهر تهران زندگي مي‌كرده‌اند و به دليل جهش قيمت مسكن به ناچار حومه‌نشيني را برگزيده‌اند، همواره به اين نواحي حومه‌اي نگاه خوابگاهي داشته‌اند.

از سوي ديگر اگر چه پيش از اين نيز مهاجرت از شهرهاي ديگر به تهران وجود داشت اما عرضه مسكن از سوي دولت با قيمتي بسيار كمتر از قيمت واجاره مسكن در تهران در شهرهاي حومه‌اي عملا زمينه مساعد براي مهاجرت از ساير شهرها  واستان‌ها به حومه پايتخت را فراهم مي‌كند.

محتواي يك پژوهش رسمي انجام شده با عنوان «مهاجرت‌هاي داخلي در ايران» كه از سوي موسسه تحقيقات جمعيت كشور وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري انجام گرفته  در آن اعلام شده است يك مشكل بسيار مهم و چالش عمده شهر تهران مربوط به مساله مهاجرت به پايتخت است.

جمعيت تهران در طول يك قرن گذشته حدود 45 برابر شده است. اين در حالي است كه بايد جمعيتي كه به صورت روزانه از حومه به تهران و به منظور انجام فعاليت‌هاي شغلي و … مهاجرت كرده  وشب‌هنگام به حومه بازمي‌گردند نيز، در اين محاسبه به شمار آورد.

رشد شديد جمعيت حومه غربي

در تشريح نتايج اين پژوهش و در جريان برگزاري اين وبينار، اعلام شد: پيرامون غربي تهران به شدت در حال گسترش است و شهرهايي مانند رباط كريم با نرخ‌هاي بالاي مهاجرپذيري مواجه‌اند. اين در حالي است كه بررسي‌ نشان مي‌دهد بخش زيادي از جمعيت مهاجر به حاشيه تهران در سال‌هاي اخير و همزمان با اجرا و بهره‌برداري طرح مسكن مهر در شهر جديد پرند ساكن شده‌اند.

مطالعه بيشتر: مطلب «هشدار درباره خريد ملك در كشورهاي همسايه» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۰۵:۳۸ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی