املاك دلتا
املاك دلتا
از سوي رستم قاسمي وزير راه و شهرسازي، حسن احمدي نوري به سمت سرپرست شركت بازآفريني شهري ايران منصوب و از زحمات مهدي عبوري، مديرعامل پيشين تقدير شد.
بازآفريني شهري

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، رستم قاسمي  وزير راه و شهرسازي كه از سوم شهريورماه ۱۴۰۰ با راي مجلس رسما سكان هدايت وزارت راه و شهرسازي را بر عهده گرفت پس از حدود يك ماه، عصر ديروز اولين تغيير مديريتي را در حوزه مسكن صورت داد.

قاسمي طي حكمي حسن احمدي نوري را كه تا پيش از اين عضو هيات مديره شركت بازآفريني شهري ايران بود به سمت سرپرست اين شركت منصوب كرد. قبلا مهدي عبوري، معاون وزير و مديرعامل شركت بازآفريني شهري ايران بود كه در اين مراسم از زحمات او تقدير شد. عبوري آذرماه ۱۳۹۸ از سوي محمد اسلامي ـ وزير سابق راه و شهرسازي ـ جايگزين محمد پژمان شده بود.

تعيين سرپرست شركت بازآفريني در واقع اولين تغيير مديران حوزه مسكن در وزارت راه و شهرسازي دولت سيزدهم محسوب مي‌شود. شركت بازآفريني كه مسئوليت احياي بافت‌هاي فرسوده و ناكارآمد را بر عهده دارد از مجموعه‌هايي است كه دولت رئيسي در اجراي طرح جهش توليد و تامين مسكن حساب ويژه‌اي روي آن باز كرده است.

اين در حالي است كه طي سال‌هاي گذشته به دلايلي همچون پايين بودن بازده سرمايه‌گذاري و ركود بازار مسكن، اين شركت به نيمي از اهداف خود مبني بر نوسازي ساليانه ۱۰۰ هزار واحد مسكوني نيز نرسيده و بنا به گفته عبوري تا كنون ۴۰ درصد بافت‌ها نوسازي شده است.

بازآفريني شهري

سال ۱۴۰۰ سقف تسهيلات نوسازي بافت‌هاي فرسوده در تهران و كلان‌شهر‌ها به ۳۰۰ ميليون تومان براي سازندگان حرفه‌اي كه از فناوري‌هاي نوين استفاده مي‌كنند رسيده است و ۱۲۰ ميليون تومان از اين مبلغ با نرخ سود ۹ درصد، ۱۰۰ ميليون با نرخ ۱۸ درصد و ۸۰ ميليون تومان با سود ۱۶ درصد است. در ساير شهر‌ها نيز سقف وام در حالت صنعتي‌سازي و فناورانه به سازندگان حرفه‌اي ۲۵۰ ميليون تومان است كه سود ۸۰ ميليون تومان ۹ درصد، سود ۸۰ ميليون تومان ديگر ۱۸ درصد و بهره ۶۰ ميليون تومان ۱۶ درصد است.

انباشت تقاضا با نوسانات اقتصادي، معجون تلخي را براي متقاضيان مسكن درست كرده است؛ تا جايي كه براي كاستن از اين تلخي به شهر‌هاي اقماري پناه برده‌اند. بر اساس گزارش‌هاي ميداني، طي ماه‌هاي گذشته خريد و فروش مسكن در شهر‌هاي اطراف تهران رونق گرفته و احتمالا بايد منتظر باشيم تا حاشيه‌نشيني هم تشديد شود.

وزارت راه و شهرسازي در طرح اقدام ملي مسكن برنامه‌ريزي كرده بود تا ۱۴۵ هزار واحد مسكوني را در بافت‌هاي ناكارآمد و فرسوده احداث كند، از اين تعداد ۱۰۰ هزار واحد توسط مردم و ۴۵ هزار واحد قرار بود توسط شركت بازآفريني شهري ايران به عنوان يك مجموعه دولتي احداث شود، اما شواهد و قرائن حاكي از آن است كه برنامه طي دو سال گذشته آنطور كه بايد و شايد پيش نرفته است. »

مطالعه بيشتر: مطلب «اين منطقه ركورددار معاملات مسكن شد» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۰۷:۵۴ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی