املاك دلتا
املاك دلتا
معامله قولنامه اي يكي از قراردادهايي مي‌باشد كه طرفين آن را تنظيم مي‌كنند براي انجام تعهدي كه دارند، قولنامه در دادگاه اعتبار دارد و مفاد آن را بايد اجرا كنيد.
معامله قولنامه اي

اگر به درستي از ويژگي هاي معامله قولنامه اي آگاه نيستيد، مقاله امروز «مجله ملكي دلتا» را تا پايان مطالعه كنيد.

آن چيزي را كه بيشتر افراد در زبان حقيقي خود مبايعه نامه مي‌گويند دقيقا همان چيزي است كه در عرف آن را به نام معامله قولنامه‌اي مي شناسند. به همين دليل است كه دو لفظ قولنامه و مبايعه‌نامه با يكديگر تفاوت هايي دارند.

در معامله قولنامه‌اي طرفين تعهداتي براي انجام دادن برعهده دارند، كه بايد به مفاد آن عمل كنند. به موجب معامله قولنامه اي اگر يكي از طرفين از اجراي تعهد خود خودداري كند دادگاه او را احضار مي‌كند تا دليل خودداري خود را بيان كند.

بدين ترتيب اگر فروشنده آن ملكي كه معامله قولنامه اي را انجام داده است، از حضور در دفتر اسناد رسمي و انتقال رسمي آن ملك كه  مي‌خواهد به خريدار بفروشد خودداري كند بايد به دادگاه برود و پاسخگوي خودداري خود باشد.

در معاملات قولنامه اي به اين صورت است كه ملك مورد نظر يا سند تك برگ است و به صورت معامله قولنامه اي ثبت مي‌شود.

تمامي ملك‌ها و زمين‌هايي كه به صورت قانوني نمي‌باشند و ويژگي‌هاي تمام و كمال خود را ندارند قابل انتقال به سند نيستند و بايد در معامله قولنامه اي به ثبت برسند.

ساختمان‌هايي كه به آنها انتقال سند صورت نمي گيرد ويژگي‌هايي دارند كه شامل عدم جانمايي اصولي پاركينگ براي تمامي واحدها، ساخت طبقات غير مجاز، پيش روي بيش از حد ساختمان در زمين، ساخت غير قانوني يك واحد در همكف و …. مي‌باشد.

شما اگر اطلاعات كامل را در مورد ساختمان‌هاي قولنامه‌اي داشته باشيد به راحتي مي‌توانيد ضرر و زيان آن ساختمان‌ها را براي خود مورد بررسي قرار دهيد و با آگاهي كامل و همه جانبه تصميم بگيريد.

نكات حقوقي در مورد معامله قولنامه اي

زماني كه قصد داريد مسكن خود را به صورت قولنامه اي معامله كنيد بايد مشخصات مالي آن را با آنچه كه در سند قيد شده است مطابقت دهيد تا متوجه شويد آن ملك آزاد مي‌باشد يا خير و اينكه  در وثيقه يا رهن قرار نگرفته باشد.

لازم است به مواردي مانند آب، گاز، برق، پاركينگ، انباري، تلفن و …دقت داشته باشيد كه به طور كامل در سند قيد شده باشد.

اگر كسي كه معامله ملك را با شما انجام مي دهد صاحب آن ملك نباشد و وكيل صاحب ملك باشد بايد دليل احراز سمت خود را بيان كند.

اگر ملكي را كه مي خواهيد خريداري كنيد از طريق ارث به فروشنده رسيده باشد بايد گواهي انحصار وراثت را ارائه دهد تا از صحت آن مطمئن شويد.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «نكات مهم درباره صدور چك در معاملات ملكي» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۲۷:۰۹ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی