املاك دلتا
املاك دلتا
اين روزها بسياري از كارشناسان، آينده قيمت مسكن را به قيمت دلار گره زده‌اند؛ اين در شرايطي است كه در روزهاي اخير، قيمت دلار روندي جهشي را طي مي‌كند.
قيمت مسكن

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، تورم قيمتي در بازارها همچنان مي‌تازد؛ از بازار طلا و سكه تا ارز. به دنبال رشد قيمت‌ها در بازار ارز، مسكن هم اين روزها سعي كرده وارد مدار قيمتي شود؛ تا جايي كه آخرين گزارش مركز آمار ايران، از ركورد تازه قيمتي در شهريورماه خبر مي‌دهد.

براساس گزارش مركز آمار ايران، در آخرين ماه تابستان متوسط قيمت خريد و فروش يك مترمربع زيربناي واحد مسكوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي شهر تهران ۳۱ ميليون و ۷۰۳ هزار تومان بوده كه نسبت به مردادماه ۲.۴ درصد افزايش داشته است.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه در ۹۳ روز تابستان امسال، ميانگين قيمت مسكن در شهر تهران ۲ ميليون و ۳۰ هزار تومان گران شده است؛ اين يعني رشد ۶.۸ درصدي. آخرين قيمتي كه از مسكن در خردادماه ۱۴۰۰ اعلام شده بود، ۲۹ ميليون و ۶۷۳ هزار تومان بود كه اين عدد در بازه سه ماهه تابستان امسال به ۳۱ ميليون و ۷۰۳ هزار تومان تغيير كرد.

بنا به اين گزارش، متوسط قيمت مسكن در تيرماه ۳۰ ميليون و ۴۴ هزار تومان و مردادماه ۳۰ ميليون و ۹۷۰ هزار تومان بود.

قيمت مسكن

در نيمه اول ۱۴۰۰ چه گذشت؟

اما بازار مسكن در نيمه اول ۱۴۰۰ چه روزهايي را گذراند؟ اعداد و ارقام رسمي نشان مي‌دهد كه مسكن اسفند سال ۱۳۹۹ را با عدد ۳۰ ميليون و ۲۷۴ هزار تومان به پايان رساند. اما در فروردين‌ماه بنا به شرايطي كه هر ساله وجود دارد و بازارهاي نيمه باز، قيمت مسكن كاهش يافته و ميانگين قيمت خانه ۲۹ ميليون و ۳۲۲ هزار تومان اعلام شد.

اين عدد در ارديبهشت‌ماه به ۲۸ ميليون و ۷۹۶ هزار تومان رسيد. عددي كه از ميانگين قيمت خانه در خردادماه نيز منتشر شد، ۳۰ ميليون و ۴۴ هزار تومان بود. اين يعني در بهار ۱۴۰۰ روندي نزولي را در بازار مسكن شاهد بوديم؛ به طوري قيمت مسكن ۰.۷ درصد كاهش داشته است.

بر همين اساس، برآيند تغييرات قيمتي نشان مي‌دهد كه در نيمه اول سال ۱۴۰۰، رشد ۴.۷ درصدي قيمت مسكن اتفاق افتاده است.

مسكن در نيمه دوم سال چه سرانجامي دارد؟

بسياري از كارشناسان، آينده قيمت مسكن را به قيمت دلار گره زده‌اند؛ اين در شرايطي است كه در روزهاي اخير، قيمت دلار روندي جهشي را طي مي‌كند. آخرين عددي كه از دلار در بازار از ديده مي‌شود، ۲۸ هزار و ۳۱۴ تومان است و اين يعني قيمت دلار در مهرماه ۷۹۳ تومان گران شده است

مطالعه بيشتر:  مطلب «وام يك ميلياردي مسكن با شكست مواجه مي‌شود» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۲۷:۵۴ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی