املاك دلتا
املاك دلتا
تقريبا نيمي از ساختمان‌هاي موجود در رده ساختمان‌هاي ضعيف و بافت فرسوده هستند كه از اين نظر منطقه يك تهران مهمترين منطقه در زمان وقوع زلزله است
بافت فرسوده

به گزارش «مجله ملكي دلتا»  علي بيت اللهي امروز در نشست بررسي زلزله احتمالي شهر تهران، چالش‌ها و راهكارها كه به صورت آنلاين برگزار شد، با اشاره به تصويب قانون منع ساخت و ساز در حريم گسل‌ها، افزود: مساحت حريم گسل‌هاي تهران ۷۵ كيلومتر مربع است كه ۵۵ كيلومتر مربع از اين مساحت، در شهر تهران واقع است.

وي اضافه كرد: از ميزان ۵۵ كيلومتر مربع حريم گسلي در شهر تهران، بر روي حدود ۲۵ كيلومتر مربع از اين مساحت، ساخت و ساز ايجاد شده است. به گونه‌اي كه بر اساس مطالعات انجام شده در حريم گسل‌هاي شهر تهران، ۲۴۵ سايت مهم و حساس در ۱۸ دسته بندي و ۳۱۸ هزار و ۹۵۵ متر مربع بافت فرسوده در محدوده حريم گسل‌هاي شهر تهران شناسايي شده است.

بيت‌اللهي، با بيان اينكه در محدوده حريم گسل‌هاي تهران ۱۱ هزار و ۶۷۰ ساختمان وجود دارد كه بررسي مقاومت آنها و تصميم به رفع خطر و كاهش آسيب‌ها از برنامه‌هاي با اولويت بالا است، خاطر نشان كرد: تقريبا نيمي از ساختمان‌هاي موجود در رده ساختمان‌هاي ضعيف و بافت فرسوده هستند كه از اين نظر منطقه يك تهران مهمترين منطقه در زمان وقوع زلزله است؛ چرا كه ۶۵ درصد از ساختمان‌هاي اين منطقه (۷ هزار و ۶۰۰ بنا) در حريم گسل‌ها قرار دارد.

بافت فرسوده

به گفته وي، منطقه يك تهران داراي بيشترين ساختمان در حريم گسل‌هاي شهر تهران است و مناطق ۲ تا ۵ نيز در رتبه‌هاي قرار دارند.

بيت اللهي با بيان اينكه ۵۰ درصد از سازه‌هاي تهران، بافت فرسوده هستند، اظهار كرد: گلابدره با دارا بودن بافت فرسوده بر روي گسل اصلي توسعه يافته است. علاوه بر آن مناطق حصارك و فرحزاد نيز با دارا بودن بافت فرسوده روي گسل بنا شده‌اند كه ساماندهي اين مناطق بايد در دستور كار مسؤولين قرار گيرد.

رييس بخش زلزله مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي به وضعيت گسترش گسل‌ها اشاره كرد و يادآور شد: در منطقه يك شهر تهران گسل‌هاي “شمال تهران” و “لويزان” گسترده شده است، ضمن آنكه ريسك زلزله در شهر تهران از شمال به سمت جنوب، جنوب غرب و جنوب شرقي افزايش مي‌يابد.

وي گسل ري را از ديگر گسل‌هاي مهم تهران عنوان كرد و ادامه داد: گسترش گسل‌ها در كشور به گونه‌اي است كه با دور شدن از گسلي به گسل ديگر نزديك مي‌شويم و اين در حالي است كه مخزن سوخت شمال تهران در خط گسل جانمايي شده است، ضمن آنكه با گسترش خطوط مترو مواجه هستيم كه اين امر ريسك مخاطرات را در زمان وقوع زلزله افزايش خواهد داد.

مطالعه بيشتر: مطلب «قيمت آپارتمان‌هاي نوساز نجومي شد!» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۳۷:۳۹ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی