املاك دلتا
املاك دلتا
ميانگين قيمت هر متر مسكن در شهر تهران در آخرين ماه تابستان ۱۴۰۰، به رقم ۳۱ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان رسيد. اين در حالي است كه در شهريورماه ۹۶، ميانگين قيمت مسكن در تهران۴ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان بود.
آشفته بازار مسكن

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، در سال‌هاي اخير بازار مسكن از جمله بازار‌هايي بوده كه با افزايش قابل توجه قيمت‌ها مواجه شده است.

از سوي ديگر در دولت‌هاي گذشته، دو برنامه با نام‌هاي مسكن مهر و مسكن ملي، در جهت سروسامان دادن به آشفتگي بازار مسكن رونمايي شد و به مرحله اجرا درآمد؛ اما آنچه خروجي اين طرح‌ها بود، نتوانست رضايت قشرهاي نيازمند مسكن را تامين كند.

هم اكنون ساخت ۴ ميليون مسكن در چهار سال عمر دولت هدف گذاري شده است، در حالي كه «قانون جهش توليد مسكن» مصوب مجلس شوراي اسلامي نيز به تازگي از سوي رئيس جمهور براي اجرا به وزارتخانه‌هاي راه و شهرسازي و امور اقتصادي و دارايي ابلاغ شده است.

در اين شرايط، مردم به عنوان متقاضي مسكن در اين آشفته بازار مسكن، چشم انتظار تسريع در اجراي برنامه‌هاي دولت براي ساخت و ساز مسكن در كشور هستند.

اما كارشناسان و فعالان بازار مسكن، نسبت به عملياتي شدن اين برنامه دولت، با ترديد نگاه مي‌كنند و بر اين باورند كه دولت بايد پيش از اقدام به ساخت ميليون‌ها مسكن در كشور، شناسايي خانواده‌هاي فاقد مسكن و نيازمند واقعي را در دستور كار قرار دهد.

از سوي ديگر، فعالان بخش خصوصي در حوزه ساخت و ساز مسكن، رسيدگي به آشفته بازار مسكن، قيمت مصالح و زمين را به دولت پيشنهاد مي‌دهند و معتقدند دولت بايد براي افزايش عرضه مسكن، حمايت از بخش خصوصي و انبوه سازان را اولويت قرار دهد و خود دولت كمتر در اين حوزه وارد شود.

در اين ميان، برخي از كارشناسان اقتصادي، راهكار جلوگيري افزايش قيمت‌ها در بازار مسكن را كنترل رشد نقدينگي و تورم در اقتصاد بيان مي‌كنند.

هرگونه افزايش ساخت و ساز و عرضه مسكن، مانع از رشد قيمت‌ها نخواهد شد و بايد ابتدا كنترل تورم و نقدينگي را در دستور كار قرار داد.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «مسكن رايگان براي اين افراد اجرايي شد» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۰۶:۰۳ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی