املاك دلتا
املاك دلتا
سوق يافتن تقاضاي مصرفي به سمت واحدهاي كوچك متراژ و ارزان قيمت در سه منطقه پرتراكم جنوب تهران منجر به كوچ طرف عرضه از شمال به نيمه جنوبي پايتخت شده است.
واحدهاي كوچك متراژ

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، جهش قيمت مسكن در مناطق برخوردار شهر تهران، معادله سود در اين بازار را تغيير داده است. آمارها نشان مي‌دهد پس از رشد قيمت ملك در شمال پايتخت تقاضاي واقعي در اين محدوده كاهش يافته و بر همين اساس تقاضاي سفته‌بازي در جست‌وجوي مناطق پرمعامله به سمت جنوب تهران روانه شده است. گزارش‌هاي ميداني حاكي از آن است بخر و بفروش‌ها كه بين سالهاي ۹۶ تا ۹۹ اغلب در شمال پايتخت حضور داشته‌اند ضمن ورود به فاز احتياط در اين محدوده، نيم نگاهي به جنوب تهران دارند.

سازندگان نيز با برداشت صحيح از كاهش توان طرف تقاضا، سياست خود را از ساخت واحدهاي بزرگ متراژ در شمال تهران به احداث آپارتمان‌هاي كوچك در جنوب پايتخت تغيير داده‌اند. مناطق ۱۰، ۱۴ و ۱۵ از جمله مناطق جديد هدف سازندگان و همچنين سفته‌بازان شده است.

در حال حاضر منطقه ۱۰ واقع در نيمه جنوبي تهران كه تنها حدود ۱.۲ درصد از كل مساحت و ۳.۵ درصد جمعيت اين كلانشهر را شامل مي‌شود ۱۰ درصد معاملات مسكن را به خود اختصاص مي‌دهد.

منطقه ۱۴ نيز با ۲.۳ درصد از كل مساحت تهران حدود ۵ درصد از جمعيت اين شهر و ۶.۳ درصد از معاملات مسكن را در بر مي‌گيرد. همچنين منطقه ۱۵ با ۷.۳ درصد از كل جمعيت و ۶.۱ درصد از كل مساحت شهر تهران ۴.۳ درصد از معاملات مسكن را به خود اختصاص مي‌دهد. با اين حال منطقه ۱۵ به هدف اول ساخت و ساز در شهر تهران تبديل شده است.

واحدهاي كوچك متراژ

نمايه‌هاي فوق گوياي دو مطلب است؛ اول اينكه مناطق مذكور از تراكم جمعيتي بالايي به نسبت مساحت برخوردارند و دوم، اغلب واحدهاي مسكوني اين مناطق از نوع كوچك متراژ هستند. در حال حاضر ميانگين قيمت مسكن در هر سه منطقه مورد نظر از متوسط شهر تهران پايين‌تر است. ميانگين قيمت هر متر خانه در منطقه ۱۰ به ميزان ۲۰.۶ ميليون تومان، منطقه ۱۴ بالغ بر ۲۲.۸ ميليون و منطقه ۱۵ به ميزان ۱۶.۴ ميليون تومان است. متوسط قيمت مسكن در كل شهر تهران نيز ۳۱.۷ ميليون تومان برآورد مي‌شود.

با اينكه ساخت و ساز در تهران در مقايسه با پارسال ۱۸ درصد و نسبت به ۱۰ سال قبل ۸۰ درصد كاهش يافته، طبق آخرين آماري كه شهرداري تهران ارايه داده در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۰ بيشترين صدور پروانه ساختماني به ترتيب مربوط به منطقه ۱۵ با ۲۸۱ فقره، منطقه چهار با ۲۲۷ فقره، منطقه ۲ با ۱۷۹ فقره، منطقه ۱۴ با ۱۶۰ فقره و منطقه ۸ با ۱۵۴ فقره بوده است. اين در حالي است كه بيشترين معاملات به ترتيب در مناطق ۵، ۱۰، ۲، ۴ و ۱۴ انجام مي‌شود.

مطالعه بيشتر: مطلب «قيمت خريد آپارتمان در منطقه 6 اصفهان» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۲۷:۴۵ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی