املاك دلتا
املاك دلتا
آمارها نشان مي‌دهد ساخت‌وساز در اصفهان و 2 استان ديگر همچنان از تهران پررونق‌تر است.
ساخت و ساز در اصفهان

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، براساس آمارهاي رسمي، در زمستان پارسال، از نظر تعداد پروانه‌هاي ساختماني در مناطق شهري و ساخت و ساز در اصفهان و استان هاي خراسان رضوي و فارس به رتبه‌هاي اول تا سوم دست يافتند.

سازندگان تهراني رغبتي براي آغاز پروژه‌هاي مسكوني جديد ندارند و در طول سال گذشته، حتي در فصل‌هايي كه توليد مسكن در كل كشور رشد كرده و حتي برخي از شهرستان‌ها با جهش‌هاي دو و سه‌رقمي توليد مسكن مواجه شده‌اند، باز هم واكنشي براي توليد مسكن جديد نشان نداده‌اند.

در زمستان سال گذشته ۵۲ هزار و ۳۳۴ پروانه ساختماني براي توليد مسكن در كل مناطق شهري كشور صادر شده كه از نظر تعداد، ۹ هزار و ۴۸۱ فقره نسبت به زمستان ۹۸ افزايش دارد.

آنگونه كه آمارها نشان مي‌دهد، ميزان صدور پروانه‌هاي ساختماني در كشور ۲۲.۱ درصد، ساخت و ساز در اصفهان ۲۸.۸ درصد، در خراسان رضوي ۹۸.۹ درصد و در استان فارس ۳۹.۶ درصد رشد كرده؛ اما ميزان صدور پروانه ساختماني در استان تهران كمتر از يك درصد رشد داشته است.

جهش هزينه نهاده‌هاي ساختماني از يك‌سو و گراني زمين مناسب براي ساخت‌وساز از سوي ديگر باعث شده حاشيه سود ساخت‌وساز مسكوني در شهر تهران با احتساب خواب سرمايه كمتر و نامطمئن‌تر شود و به همين دليل تعداد كمتري از سازندگان حرفه‌اي براي آغاز پروژه‌هاي جديد تمايل نشان مي‌دهند.

انتظار مي‌رود متوليان اقتصاد برنامه منسجمي براي استفاده از ظرفيت تعاوني‌ها در توليد مسكن تدوين كنند تا هم اهداف قانوني در توسعه تعاوني‌ها و مشاركت دادن مردم در اقتصاد محقق شود و هم امكان برنامه‌ريزي منسجم براي توليد مسكن به‌خصوص براي اقشار كم‌درآمد و دهك‌هاي متوسط فراهم آيد.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «قيمت خريد آپارتمان در منطقه 6 اصفهان» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۰۵:۲۹ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی