املاك دلتا
املاك دلتا
از فرصت دو ماهه‌اي كه قانون در اختيار دستگاه هاي دولتي براي واگذاري زمين‌هاي خود به طرح جهش توليد و تامين مسكن گذاشته حدود يك ماه مي‌گذرد و بنا به گفته مشاور وزير راه و شهرسازي، دستگا هها فقط يك ماه ديگر زمان دارند، در غير اين صورت اراضي آنها به نام وزارت راه و شهرسازي مي‌شود.
طرح جهش مسكن

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، اراضي وزارت راه و شهرسازي فعلا كفاف توليد حدود يك ميليون واحد مسكوني را مي‌دهد. اين صحبت را مشاور وزير راه و شهرسازي اعلام كرده و گفته است: دستگاه‌هاي دولتي مكلف هستند ظرف دو ماه اراضي خود را به نام دولت به وزارت راه و شهرسازي كنند كه يك ماه فرصت باقي مانده است. هم اكنون اراضي در برخي استانها شناسايي شده و شخص رييس جمهور پيگير توليد مسكن هستند.

به گفته ابوالفضل نوروزي، چنانچه بعد از دو ماه، همكاري مناسب نبود، سازمان ثبت مكلف شده در بازه زماني يك ماهه، اراضي را به نام وزارت راه و شهرسازي كند.

اشاره نوروزي به تبصره ۱ از ماده ۱۰ قانون جهش توليد و تامين مسكن است كه در عنوان شده: «چنانچه دستگاه‌هاي موضوع اين ماده ظرف دو ماه از تاريخ درخواست وزارت راه و شهرسازي نسبت به واگذاري و تحويل زمين و تسليم اسناد و مدارك آن اقدام نكنند، ادارات ثبت اسناد و املاك موظفند به درخواست وزارت راه و شهرسازي، ظرف يك ماه به ترتيب ياد شده، اقدام و سند مالكيت را به نام دولت با نمايدنگي وزارت راه و شهرسازي صادر نمايند.»

تامين مسكن

فرصت يك ماهه براي تامين مسكن

با اين اوصاف دستگاه‌هاي دولتي فقط يك ماه فرصت دارند تا نسبت به معرفي زمين‌هاي مازاد خود اقدام كنند. البته تجربه نشان داده دستگاه‌ها معمولا نسبت به واگذاري زمين‌هاي خود مقاومت نشان مي‌دهند؛ موضوعي كه وزير سابق راه و شهرسازي نيز نسبت به آن گلايه داشت.

محمد اسلامي اواسط تيرماه امسال گفته بود: سالها وزارت راه و شهرسازي موفق نمي‌شد اراضي خودش را براي توليد مسكن دريافت كند و با فقر زمين مواجه بوديم، اما خوشبختانه در يك سال اخير با همكاري وزارت جهاد كشاورزي و سازمان جنگل‌ها ۲۴۰ هزار هكتار زمين متعلق به خودمان در اختيار طرح اقدام ملي مسكن قرار گرفت.

هم‌اكنون نيز بنا به گفته مشاور وزير راه و شهرسازي، در بسياري از شهرها، اراضي معرفي شده است و در حال رايزني هستيم تا اراضي معرفي شده را با اراضي بزرگتر، تهاتر كنيم.

مطالعه بيشتر: مطلب «زمان سرمايه‌گذاري روي ملك است؟» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۵۰:۳۰ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی