املاك دلتا
املاك دلتا
شنيده مي‌شود كه چيني‌ها قرار است واحدهاي طرح جهش توليد مسكن ايران را با قيمت متري ۱۵۰ دلار بسازند در حالي كه بنا به گفته سازندگان ايراني، چيني‌ها هر متر خانه را در سوريه و الجزاير با قيمت ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلار احداث كردند؛ بنابراين احتمالا مي‌خواهند اين فاصله قيمتي را با دريافت نفت ارزان از ايران جبران كنند.
طرح جهش توليد مسكن

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، بحث استفاده از فناوري چين براي ساخت واحدهاي توليد و تامين مسكن ظاهرا جدي شده است. اين در حالي است كه از حدود ۱۰ سال قبل صنعت ساختمان در ايران پيشرفت قابل ملاحظه‌اي داشته است.

سازندگان ايراني مي‌گويند در حال حاضر از تكنولوژيهاي متنوعي مثل قالب تونلي، سيستم فلز سبك ال‌اس‌اف، سوپر پانل و سيستم پيچ و مهره‌اي در ايران استفاده مي‌شود كه پروژه‌هاي بسياري با اين روش‌ها احداث شده و چيني‌ها قرار نيست فناوري ساخت در ايران را متحول كنند.

حال سوال اينجاست كه چرا دولت به انعقاد قرارداد با شركت‌هاي چيني اصرار دارد؟ مهم‌ترين دليل مي‌تواند به كمبود منابع مالي ما مربوط باشد. اگر با چين قرارداد پروژه‌هاي جهش توليد و تامين مسكن را به امضا برسانيم مي‌توانيم با توجه به تحريم‌ها نفت را تهاتر كنيم. در حالي كه به دليل ظرفيت مناسب توليدكنندگان ايراني در صنعت ساختمان، منابع حاصل از فروش نفت مي‌تواند صرف كارهاي مهمتري در كشور شود.

سازندگان چيني براي طرح جهش توليد مسكن

استفاده از سازندگان چيني براي طرح جهش توليد مسكن

ايرج رهبر نايب رييس انجمن انبوه‌سازان استان تهران ـ با اشاره به موضوع استفاده از سازندگان چيني براي اجراي پروژه جهش توليد و تامين مسكن گفت: ما ۵۰۰۰ شركت انبوه‌ساز و ۵۰۰ هزار مهندس در كشور داريم كه به دليل ركود بخش مسكن اغلب آن‌ها بيكار هستند.‌

ما در دو بخش نيروي فني مهندسي و سدسازي مقام دوم را در جهان داريم. حال به جاي اينكه به صدور خدمات فني و مهندسي بيانديشيم، داريم برعكس عمل مي‌كنيم و به فكر واردات اين خدمات هستيم.

بين دولت و مجلس درخصوص استفاده از چين براي ساخت و ساز در ايران اتفاق نظر وجود ندارد. رضايي كوچي ـ رييس كميسيون عمران مجلس ـ معتقد است كه در طرحهاي مسكن بايد از توان بخش داخلي استفاده شود. اما محمودزاده معاون وزير راه و شهرسازي از مذاكره با چيني‌ها خبر داده و گفته است كه آنها قرار است به ايران تكنولوژي بياورند. از صحبتهاي محمودزاده چنين برمي آيد كه اگر واحدها با نظارت چين ساخته شود ۳۰ درصد ارزانتر تمام خواهد شد.

نگاهي به كارنامه چين در سوريه، الجزاير و حتي كشور خودمان بيندازيم. شنيده مي‌شود كه قرار است سازندگان چين با متري ۱۵۰ دلار (حدود ۴ ميليون تومان) در ايران خانه بسازند. در حالي كه به گفته انبوه ‌سازان ايراني، سازندگان چيني در سوريه و الجزاير با متري ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلار (حدود ۱۰ ميليون تومان) واحد مسكوني احداث كردند. بنابراين اگر چين بخواهد با كمتر از نصف قيمت در ايران خانه بسازد قطعا به دنبال آن است تا با روش‌هاي ديگري همچون خريد نفت ارزان قيمت، هزينه‌هاي خود را جبران كند.

مطالعه بيشتر: مطلب «قيمت خريد خانه در دردشت اصفهان» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۵۱:۰۱ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی