املاك دلتا
املاك دلتا
طي سالهاي ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ حدود ۳.۵ ميليون واحد مسكوني احداث شده اما تنها يك ميليون نفر صاحب مسكن شده‌اند كه نشان‌دهنده احتكار و تبديل به كالاي سرمايه‌اي در اين بخش است
ماليات بر زمين و املاك

به گزارش «مجله ملكي دلتا» و به نقل از علي شماعي، ماليات بر زمين و املاك احتكار شده راهكاري براي ساماندهي بازار آشفته و سرمايه‌اي شدن مسكن است. بيش از ۷۰ درصد تقاضاي موجود در بازار مسكن را تقاضاي سرمايه‌اي و بورس بازي تشكيل مي‌دهد.

وي افزود: مهمترين اقدام و راهكارهاي سر و سامان بخشيدن به بازار آشفته مسكن در كشور علاوه بر انبوه‌سازي و بازآفريني خانه‌هاي واقع در بافت فرسوده، حذف دلالي و سوداگري در بازار مسكن، مديريت يكپارچه و استفاده از ابزارهاي مالياتي دقيق و مناسب از زمين و املاك است.

شماعي گفت: دولت به منظور كاهش چالش‌هاي متعدد اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه بايد مديريت زمين و املاك را بصورت ويژه و با استفاده از تمام ظرفيت سازمان‌ها و دستگاههاي دولتي و حاكميتي درقالب برنامه‌ريزي‌هاي شهري و روستايي و آمايش سرزميني به طور هماهنگ و منسجم براي سكونت و كار و اشتغال در دستور كار قرار دهد.

ساماندهي بازار آشفته

وي در ادامه گفت: حبابي كه اكنون در قيمت مسكن وجود دارد، يك حباب واقعي نيست بلكه به دست سوداگران مسكن ايجاد و موجب توزيع نامناسب و ناعادلانه قيمتها در كشور شده است.

همچنين اظهار كرد: طبق محاسبات، ساخت يك متر مربع مسكن در حال حاضر بين ۴ تا حداكثر ۱۸ ميليون تومان در روستا و شهر هزينه ساخت آن تمام مي‌شود،  اما به دليل عدم مديريت و نظارت بازار زمين و املاك بين ۵ ميليون تا حدود ۲۰۰ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.

در ادامه خاطر نشان شد: دولت بايد با بهره‌گيري از سامانه املاك تمام اطلاعات موجود مسكن در كشور را به صورت يكپارچه و دقيق رصد و پايش كند و از كساني كه بيش از اندازه متعارف مسكن احتكار و دلالي مي‌كنند، ماليات بر زمين و املاك متناسب دريافت كند.

اين كارشناس مسكن تصريح كرد: اطلاعات به منظور شفافيت و پايش و نظارت بر توليد و توزيع عادلانه زمين و املاك بايد جمع‌آوري، يكپارچه و تكميل شود تا قابليت روزآمدسازي آني و مستمر را داشته باشد. به طوري كه در تملك نگه‌داشتن بيش از حد متعارف زمين و املاك به دليل ماليات و عوارضي كه بر آن مترتب مي‌شود، براي محتكران مسكن مقرون به صرفه نباشد.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «چگونه در طرح نهضت ملي مسكن ثبت نام كنيم؟» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۰۶:۲۱ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی