املاك دلتا
املاك دلتا
بخش قابل توجهي از متقاضيان مسكن مهر را روستانشينان و مهاجرين تشكيل مي‌دهند كه در واقع، اين انبوه‌سازي بي‌ضابطه به دامن زدن به موج مهاجرت منجر شده است.
ساخت مسكن مهر

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، تمركز براي ساخت مسكن مهر در حاشيه شهرها و كلانشهرها تاثير مستقيم بر روي مهاجرت روستاييان به شهرها و كلانشهرها گذاشت و يكبار ديگر شوك بزرگي به جمعيت شهري وارد كرد

صرف نظر از مسايل و مشكلات ريز و درشت مرتبط با موضوعات فوري، موضوع مهمتري در اينجا مطرح است كه انتظار مي‌رود، مغفول‌ نماند. مساله به فرسودگي بيش از حد خانه‌ها و ساختمان هاي روستايي برمي‌گردد كه با كمترين لرزش و زلزله‌اي به كلي فرو مي‌ريزند و آسيب‌هايي به انسانها و احشام در مقياسي گسترده، به وجود مي‌آورند.

در سياست‌گذاري‌ها براي ايجاد واحدهاي مسكوني و ساختمان‌سازي، بايد به موضوع مهم خانه‌هاي روستايي، توجه بيشتري شود و به جاي تلاش براي توليد شتابزده 4 ميليون مسكن در شهرها و كلانشهرها، توجه خاصي به «مقاوم‌سازي» و بازسازي و نوسازي مسكن روستايي صورت گيرد.

با بررسي روند مراجعات تاثير ساخت مسكن مهر در حاشيه شهرها، بهتر مشخص مي‌شود كه بخش قابل توجهي از مراجعين را روستانشينان و مهاجرين تشكيل مي‌دهند كه در واقع، اين انبوه‌سازي بي‌ضابطه به دامن زدن به موج مهاجرت منجر شده است.

متاسفانه در اين طرح هاي كلان، بررسي آثار و تبعات زيست محيطي ازجمله پيامد اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و به‌ويژه تاثير مستقيم آن بر روي «مهاجرت»، پنهان مانده و از اين موضوع اساسي غفلت شده است كه اين اقدامات پرشتاب چه تاثيرات برگشت‌ناپذيري بر روي جابجايي جمعيت انبوه ميليوني به همراه دارد.

عدم توجه به اين مسايل كليدي كه ممكن است چندان جدي و مهم به نظر نيايند، به صورت مستقيم و غيرمستقيم بر روي سياستهاي اشتغال‌زايي، كارآمدي نظام و فاكتورهاي اقتصادي – اجتماعي و فرهنگي تاثيرات منفي و برگشت‌ناپذيري بجا مي‌گذارند كه آيندگان را براي جبران مافات به زحمت مي‌اندازد.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «10 ميليون خانوار در ايران زير خط فقر مسكن هستند!» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۱۳:۰۹ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی