املاك دلتا
املاك دلتا
تابستان 1400 مبلغ رهن و اجاره اگرچه به معضل بزرگ مستأجران و مالكان در بخش‌هاي مختلف شهر تبديل شده بود، ولي در محله‌هايي از شهر افرادي با مبالغ نجومي اجاره نشيني مي‌كنند.
رهن و اجاره در اصفهان

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، فاصله خيابان توحيد تا سه‌راه‌سيمين يا محله شفق فقط چند ايستگاه اتوبوس و كمتر از چند كيلومتر است؛ ولي رهن كامل يك آپارتمان خوش‌جا در توحيد به اندازه قيمت يك آپارتمان در شفق يا سيمين است.

وديعه چند ميلياردي همراه با اجاره‌هاي چند ده ميليون تومــانــي در محله‌هاي لوكس اصفهان، به خصوص محله‌هاي هم‌جوار با زاينده‌رود، در تابستان و پاييز 1400 بارها در معامله‌هاي مختلف تكرار شد.

محله هاي لوكس نشين شهر اصفهان

عــبــاس‌آبــاد، چهــاربــاغ بالا، نظر، مرداويج، لاهور، آپادانا، مشتاق و ساير محله‌هاي لوكس شهر هميشه رهن و اجاره نجومي داشتند و پيش از نوسان‌هاي سال‌هاي گذشته نيز مبلغ وديعه بسياري از آپارتمان‌هاي اين محله‌ها به اندازه قيمت يك آپارتمان در ديگر محله‌هاي شهر بود.

بررسي آپارتمان‌هاي اجاره‌اي در اصفهان اين مناطق از شهر نشان مي‌دهد آن‌ها به سه دسته تقسيم مي‌شوند. درصد بالايي از املاك فقط با وديعه و بدون اجاره معامله مي‌شوند، بخش كمي از آن‌ها بدون پول وديعه و فقط با اجاره ماهانه عرضه مي‌شوند و تعداد زيادي از آپارتمان‌هاي لوكس شهر هم‌زمان وديعه و اجاره نجومي دارند.

رهن و اجاره در اصفهان

وديعه ميلياردي رهن و اجاره در اصفهان

يك‌ميليارد تومان معادل قيمت يك آپارتمان 100 مترمربعي در محله شهيد كشوري يا حداقل حقوق 238 ماه يك كارگر است؛ ولي مستأجران در مناطق لوكس شهر با يك‌ميليارد تومان شايد موفق به رهن كامل يك آپارتمان شوند.

تابستان گذشته افراد زيادي با پرداخت اين مبلغ و حتي بالاتر آپارتمان رهن كرده‌اند و امروز هم آپارتمان‌هاي زيادي با اين مبالغ براي رهن و اجاره در محله‌هاي لوكس شهر آگهي شده است.

آپارتماني 194 مترمربعي با طول عمر 20 سال در محله آذر با وديعه يك‌ميليارد تومان، آپارتماني 220 مترمربعي و 10 سال ساخت در محله جلفا با وديعه يك ميليارد و 200 ميليون تومان و آپارتماني 200 مترمربعي و نوساز در محله بهار آزادي با وديعه يك‌ميليارد و 600 ميليون تومان ازجمله معامله‌هاي انجام‌ شده در نيمه دوم شهريورماه هستند.

اين آپارتمان‌ها همگي به امكانات لوكسي مجهز شده‌اند و خوش‌جا هستند؛ ولي آپارتمان‌هاي بهتري هم در محله‌هاي لوكس شهر اجاره مي‌شوند. آپارتمان‌هاي لاكچري در محله‌هاي لوكس شهر نسبت به ساير آپارتمان‌ها قيمت بالاتري دارند. مالكان در طول تابستان يا در همين پاييز اين آپارتمان‌ها را با رهني دو تا 6 ميليارد توماني براي يافتن مستأجر آگهي كردند؛ ولي اطلاعاتي از معامله‌ها ارائه نمي‌دهند.

در ميان آگهي‌هاي رهن و اجاره مواردي با وديعه بالاتر از سه‌ميليارد تومان وجود دارد: آپارتماني 300 مترمربعي و نوساز در محله آينه‌خانه با رهن سه ميليارد توماني، آپارتماني 350 مترمربعي و نوساز در محله شيخ صدوق با رهن چهار ميلياردي و آپارتماني 200 مترمربعي و نوساز در چهارباغ بالا كه به سمت سي‌وسه پل پنجره دارد با رهن دو ميليارد و 500 ميليون تومان از جمله آگهي‌هاي رهن و اجاره در اين مناطق هستند.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد مستأجران در محله‌هاي لوكس شهر ترجيح مي‌دهند آپارتمان را رهن كامل بدهند؛ ولي گاهي مستأجر متقاضي پرداخت اجاره به جاي وديعه است.

مطالعه بيشتر: مطلب «از وام وديعه مسكن در اصفهان چه خبر؟» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۳۶:۵۱ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی