املاك دلتا
املاك دلتا
خروج ۶۰ درصدي تقاضا از بازار مسكن و افزايش جمعيت مستأجران در پي كاهش قدرت خريد، تقاضا در بازار اجاره را افزايش داده است و در همين مورد كارشناسان معتقد هستند كه موجودي بازار مسكن بهتر است در خدمت عرضه آپارتمان‌هاي اجاره‌اي قرار بگيرد.
طرح اجاره داري حرفه اي

به گزارش «مجله ملكي دلتا» و به نقل از معاون وزير راه و شهرسازي، در قانون طرح اجاره داري حرفه اي، دولت به عنوان تسهيلات‌دهنده و تامين‌كننده زمين، قيمت ثابت براي واحدهاي اجاره‌اي تعيين مي‌كند و زمان اجاره از يك سال به ۳ تا ۵ سال افزايش مي‌يابد

ساختار بازار اجاره اكنون سنتي است و وزارت راه و شهرسازي در زمينه حرفه‌اي كردن بازار اجاره و حمايت از منافع مستاجران، پيش‌نويس آيين‌نامه اجرايي «حمايت از اجاره داري حرفه اي» را براي بررسي و تصويب به هيات دولت ارائه كرده است.

وزارت راه و شهرسازي براي آنكه شرايط فعلي در بازار اجاره مديريت شود براي دو سال گذشته دو عدد قابل ملاحظه وام وديعه مسكن را از ستاد ملي كرونا اخذ و با كمك بانك‌ها در اختيار مستاجران قرار داده است.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازي سال گذشته بيش از ۴ هزار و ۸۰۰  ميلياردتومان به بيش از ۲۳۰ هزار خانوار مستاجر پرداخت شد و امسال  نيز حدود ۱۰ هزار ميليارد تومان مصوبه تسهيلات كرونايي براي مستاجران در نظر گرفته شده كه حدود ۵۰ درصد آن پرداخت شده است.

محمود محمودزاده افزود: در نظر است تا بازار فعلي اجاره با تاسيس شركت‌هاي اجاره‌داري ساماندهي ‌شود كه به اين شركت‌ها، مشوق‌هاي مالياتي ارايه مي‌دهند.

محمودزاده با يادآوري اينكه بر اساس آخرين آمار بيش از ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار واحد مسكوني خالي در كشور وجود دارد، گفت: مالكان بخشي از واحدهاي مسكوني خالي به لحاظ مشكلاتي كه برخي از مستاجران دارند، ترجيح مي‌دهند تا از سود اجاره بگذرند و واحد خود را خالي نگه دارند.

زمان اجاره در طرح اجاره داري حرفه اي

حل مشكل دوره زمان اجاره در طرح اجاره داري حرفه اي

معاون وزير راه و شهرسازي درباره جزييات قانون اجاره داري حرفه اي نيز اظهار كرد: يكي از دغدغه‌هايي كه در اجاره‌داري حرفه‌اي حل مي‌شود، دوره زمان اجاره است. هم‌اكنون در كشور دوره يكساله اجاره عرفي است كه اين موارد همگي در ساختار آيين‌نامه جديد براي ساختمان‌هاي موجود، ديده شده است.

معاون مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي اضافه كرد: براي آنكه واحدهاي جديد و قابل كنترلي توليد شود زمين ۹۹ ساله در اختيار سازندگان قرار مي‌گيرد تا هم شركت‌هاي سازنده علاقمند در حوزه اجاره‌داري و هم نهادها و سازمان‌ها از اين امكان بهره‌مند شوند.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «آمار خانه‌هاي خالي به سازمان امور مالياتي اعلام شد» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۷ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۱۶:۴۲ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی