املاك دلتا
املاك دلتا
رايزني‌ها با سازندگان داخلي و خارجي براي اجراي طرح جهش توليد و تامين مسكن در جريان است و گفته مي‌شود، وزير از انبوه‌سازان داخلي خواسته در بحث ورود تكنولوژي و فناوري به كشور اقدامات لازم را انجام دهند.
تكنولوژي ساخت مسكن
به گزارش «مجله ملكي دلتا»، اجراي قراردادهاي مشاركتي، پيمانكاري و اجاره به شرط تمليك از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو بين وزير راه و شهرسازي با فعالان صنعت ساختمان درخصوص طرح نهضت ملي مسكن بوده است اما ظاهرا انبوه‌سازان به قراردادهاي مشاركتي و اجاره به شرط تمليك، تمايل بيشتري دارند؛ همچنين پيشنهاد ورود تكنولوژي توسط بخش خصوصي از كشورهاي توسعه يافته شده مطرح شده است.

رايزني‌ها با سازندگان داخلي و خارجي براي اجراي طرح جهش توليد و تامين مسكن در جريان است. بنا به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازي تا كنون زمين ۲ ميليون و ۴۰۰ هزار واحد از اين پروژه تامين، ۱۶۵ هزار واحد آماده كلنگ‌زني شده و تا اواخر آبان ماه ۲۷ هزار واحد از آن در شهرهاي كوچك به پيشرفت حدود ۱۰ درصد رسيده است. گفته مي‌شود از اين پروژه چهار ميليون واحدي قرار است دو ميليون واحد طي دو سال اول و مابقي طي چهار سال احداث شود.

تكنولوژي ساخت مسكن

ورود تكنولوژي ساخت مسكن روز دنيا توسط بخش خصوصي

در اين بين دو موضوع مهم سرعت اجراي پروژه و كيفيت سازه‌ها مطرح است. از مدتي قبل مسئولان وزارت راه و شهرسازي، رايزني با برخي شركتهاي خارجي از جمله شركتهاي چيني به منظور ورود تكنولوژي را آغاز كرده‌اند اما آخرين صحبت رستم قاسمي ـ وزير راه و شهرسازي ـ كه در جمع انبوه سازان داخلي مطرح شده حاكي از آن است كه مذاكرات هنوز نهايي نشده است.

بر اين اساس وزير از انبوه‌سازان داخلي خواسته در بحث ورود تكنولوژي و فناوري به كشور اقدامات لازم را انجام دهند.

در نشست روزهاي اخير وزير راه و شهرسازي با سازندگان داخلي چند مساله مطرح شده است. انبوه‌سازان از اعلام آمادگي براي اجراي پروژه‌ها و ورود تكنولوژي‌هاي روز به طرح نهضت ملي مسكن سخن گفته‌اند. از طرف ديگر ظاهرا انبوه سازان، قراردادهاي مشاركتي و اجاره به شرط تمليك را بر قراردادهاي پيماني ترجيح مي‌دهند.

قرارداد اجاره به شرط تمليك، امكان مالكيت را براي مستاجر فراهم مي‌كند. بدين صورت كه قيمت خانه به صورت اقساطي تقسيم مي‌شود كه هر قسط به نوعي مانند اجاره‌بها به صورت ماهانه به موجر پرداخت مي‌شود.

مالكيت واحد تا اتمام اقساط كه تاريخ اجاره نامه هم محسوب مي‌شود با موجر است. در پايان قرارداد اگر مستاجر به تمامي تعهدات خود به درستي عمل كرده باشد، مالكيت مورد اجاره را در اختيار مي‌گيرد. اگر اين نوع قرارداد در پروژه نهضت ملي مسكن به اجرا دربيايد، شكل جديدي از فرآيند اجراي اين طرح محسوب مي‌شود.

مطالعه بيشتر: مطلب «بازار مسكن پنت هاوس در تهران» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۵۱:۱۲ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی