املاك دلتا
املاك دلتا
هر چند آمارها نشان مي‌دهد كه خريد ملك توسط ايرانيان در تركيه رو به افزايش است، اما وضعيت متزلزل شاخص‌هاي اقتصادي در اين كشور، دورنماي مبهمي را براي سرمايه‌گذاران خارجي ترسيم كرده است.
خريد ملك در تركيه

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، ايراني‌ها در ماه سپتامبر ۲۰۲۱، بار ديگر ركورد خريد مسكن در تركيه را شكستند و بيش از ۱۳۰۰ خانه در اين كشور خريداري كردند؛ گفته مي‌شود اين رقم، بيش از ۲.۵ برابر ميانگين خريد ماهانه‌ي اتباع ايراني در ۵ سال گذشته بوده است.

اين در حالي است كه هجوم خريداران خارجي و افزايش تقاضا در بازار املاك تركيه نيز نتوانسته از ريزش قيمت‌ها و ركود به وجود آمده در اين كشور در پي شيوع كرونا جلوگيري كند؛ به طوري كه طبق آخرين برآوردها ميانگين قيمت مسكن در تركيه در يك سال و نيم گذشته نزديك به ۴ درصد كاهش يافته است.

با اين حساب، سرمايه‌گذاران ايراني چنانچه در يك سال اخير در املاك داخلي خريد انجام مي‌دادند به مراتب سود بيشتري را نصيب خود مي‌كردند. مطابق آمار منتشر شده بانك مركزي ايران متوسط قيمت يك متر مربع زيربناي واحد مسكوني معامله شده در شهر تهران در مردادماه سال جاري نسبت به ماه مشابه سال قبل نزديك به ۳۴ درصد افزايش يافته است.
 

خريد ملك در تركيه

هشدار كارشناسان درباره ريسك خريد ملك در تركيه

طي ماه‌هاي گذشته، كارشناسان و خبرگان حوزه مسكن و زمين بارها نسبت به خطرات جدي خريد و سرمايه‌گذاري ملك در تركيه هشدار داده‌‎اند.
در همين ارتباط، مصطفي‌قلي خسروي رئيس اتحاديه مشاوران املاك با بيان اينكه خطرات خريد مسكن در تركيه و كشورهاي همسايه را بارها گوشزد كرده‌ام، گفت: بسياري از املاك تركيه فاقد مجوزهاي قانوني هستند و سند ندارند؛ بنابراين زماني كه مالكان مي‌خواهند از شر چنين املاكي خلاص شوند، آنها را به خارجي‌ها مي‌فروشند، چون خارجي‌ها آشنايي اندكي با قوانين تركيه دارند.

سيد جلال ابراهيمي رئيس خانه اقتصاد و تجارت ايران و تركيه نيز با اشاره به اينكه از سال ۱۹۷۴ در تركيه حضور داشته است، اظهار كرد: در دادگاه‌هاي اين كشور به دادرسي‌هاي ايراني‌ها كه سرمايه خود را به طمع سرمايه‌گذاري در ملك از دست داده‎اند، توجه نشده و به راحتي رأي به نفع اتباع خارجي صادر نمي‌شود.

پيش از اين، سيدمحمد مرتضوي، عضو هيأت مديره كانون سراسري انبوه‌سازان نيز با بيان اينكه قوانين ملكي تركيه جانبدارانه است و در جهت حمايت از سرمايه‌گذاران خارجي نيست.

اوگفته بود: در دوره‌اي كه خريد ملك رونق گرفت و آمار صعودي بود، تركيه يك‌سري قوانيني را در حمايت از مردم خود و در مواجهه با سرمايه‌گذاران خارجي وضع كرد كه خريدار تا ۳ سال پس از زمان خريد، امكان فروش ملك را نداشته و در صورت فروش هم فقط بايد ملك خود را به اتباع تركيه بفروشد.

مطالعه بيشتر: مطلب «قيمت خانه در پرديس بيشتر است يا پرند؟» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۴۳:۰۲ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی