املاك دلتا
املاك دلتا
تورم اجاره‌‌بهاي مسكن شهر تهران در آبان ماه امسال در مقايسه با آبان سال گذشته در حالي معادل 52 درصد بوده است كه اين ميزان تورم در همين بازه زماني در كشور شديدتر گزارش شده است.
رشد معاملات مسكن

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، آمارهاي بانك مركزي درباره تورم اجاره‌‌ بها مسكن نشان مي‌دهد؛ ميانگين اجاره‌ بها در كشور در اين بازه زماني آبان 1400 در مقايسه با آبان ماه 99،حدود 55 درصد افزايش يافت.

اين در حالي است كه اين ميزان بيش از دو برابر سقف مجاز تعيين شده از سوي ستاد ملي مقابله با كرونا براي افزايش اجاره‌‌بهاست.

مطابق مصوبه ستاد ملي مقابله با كرونا، از سال گذشته موجران در شهر تهران تا سقف 25 درصد، در مراكز استان‌ها و شهرهاي با جمعيت بيش از 200 هزار نفر تا سقف 20 درصد و در ساير شهرها تا سقف 15 درصد مجاز به افزايش اجاره‌‌بها بودند كه اين موضوع در هيچ كدام از ماه‌ها محقق نشد و تورم اجاره به مراتب بيش از اين ميزان بود. در آبان ماه تورم اجاره هم در تهران و هم در ساير شهرها بيش از دو برابر سقف مجاز رقم خورد.

تورم اجاره‌‌ بها مسكن

نسخه نجات بازار اجاره

قله‌‌پيمايي تورم اجاره‌بها در ميانه پاييز 1400 در حالي رقم خورده است كه مصوبه تعيين سقف مجاز اجاره‌‌بها بر خلاف نيت خير سياستگذار عملا با شكست مواجه شد.

كارشناسان معتقدند دولت بايد به سرعت اجراي اين مصوبه را متوقف كند. چرا كه با يك ارزيابي ساده درباره نكات مثبت و منفي اين مصوبه اين نتيجه حاصل مي‌شود كه اين اقدام نه تنها داراي آثار مثبت از جمله كنترل تورم در بازار اجاره نبوده است، بلكه بالاترين تورم در اين بازار در زمان اجراي اين مصوبه به ثبت رسيده است.

از سوي ديگر اين مصوبه منجر به نگراني سمت عرضه واحدهاي استيجاري شده و عملا با كاهش عرضه به بازار اجاره از سوي موجران به دنبال اجراي اين قانون، رشد شديد اجاره‌بها به زيان مستاجرها رقم خورده است.

كارشناسان راهكار درست و عملياتي براي كنترل تورم در بازار اجاره را در افزايش عرضه به اين بازار مي‌‌دانند. آنها معتقدند دولت مي‌تواند از طريق اجراي اهرم‌‌هاي مالياتي درست مانند برقراري ماليات سالانه بر املاك مسكوني، از طريق عرضه حجم انبوه واحدهاي مسكوني منجمد شده به بازار مسكن و به‌ويژه بازار اجاره، تورم شديد در اين بازار را كنترل كند و آن را از بين ببرد.پس از اين اقدام، دولت مي‌تواند كسري موجود در بازار اجاره را از طريق عرضه جديد به اين بازار در قالب اجراي طرح‌هاي تامين مسكن استيجاري و ايجاد مشوق براي سرمايه‌‌گذاران ساختماني براي ورود به اين بازار جبران كند و از اين طريق به ايجاد ثبات و آرامش در بازار اجاره كمك كند.

مطالعه بيشتر: مطلب «ركورد هزينه وام مسكن در آذر ماه» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۴۶:۱۵ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی