املاك دلتا
املاك دلتا
شش منطقه از شهر تهران كه محدوده سكونتي اقشار متوسط و بالا محسوب مي‌شود در بين مناطق ۲۲ گانه حدود نيمي از معاملات مسكن را به خود اختصاص مي‌دهد؛ تعداد قراردادهاي خريد و فروش در يكي از مناطق مذكور (منطقه ۵) به تنهايي از هفت منطقه جنوبي تهران بيشتر است.
فايل هاي فروش آپارتمان

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، آمار آبان ماه ۱۴۰۰ نشان مي‌دهد مناطق ۵، ۱۰، ۲، ۴، ۱۴ و ۸ كه به ترتيب بالاترين ميزان معاملات واحدهاي مسكوني شهر تهران را در بين مناطق ۲۲ گانه به خود اختصاص مي‌دهند.

در اين ميان قيمت مسكن در سه منطقه شامل ۵، ۲ و ۴ بالاتر از ميانگين شهر و در سه منطقه ديگر شامل ۱۰، ۱۴ و ۸ پايين‌تر از ميانگين قرار دارد. اما به طور نسبي مي‌توان مناطق مذكور را هدف اقشار متوسط جامعه دانست.

تعداد معاملات ماهيانه مسكن در شش منطقه از جنوب شهر تهران كمتر از ۲۰۰ فقره و در دو منطقه كمتر از ۱۰۰ فقره بوده است. جمع تعداد قراردادهاي خريد و فروش آپارتمان در مناطق ۹، ۱۲، ۱۶، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱ كه همگي در نيمه جنوبي تهران قرار دارند به تعداد معاملات منطقه ۵ نمي رسد.

آبان امسال در منطقه ۵ تعداد ۱۰۱۱ فقره قرارداد خريد و فروش مسكن منعقد شد؛ در حالي جمع معاملات در هفت منطقه مذكور ۹۴۳ فقره بود.

توزيع معاملات برحسب قيمت يك متر مربع نيز نشان مي‌دهد، آبان ۱۴۰۰ واحدهاي داراي قيمت ۱۵ تا ۳۵ ميليون تومان در هر متر مربع ۵۶.۲ درصد از كل قراردادهاي خريد و فروش را به خود اختصاص دادند. از نظر مساحت نيز آپارتمان‌هاي ۴۰ تا ۸۰ متر ۵۵.۷ درصد از معاملات را در بر گرفتند.

شش منطقه شهر تهران

در اين بين رتبه اول از نظر متراژ به واحدهاي ۵۰ تا ۶۰ متر مربع با ۱۶.۱ درصد از كل معاملات تعلق گرفت. درخصوص ارزش هر واحد مسكوني هم خانه‌هاي با قيمت ۵۰۰ ميليون تا ۲.۵ ميليارد تومان ۶۰.۵ درصد از معاملات را شامل شدند.

اگر متوسط قيمت هر متر خانه در شهر تهران يعني ۳۲ ميليون تومان را در رتبه اول از نظر متراژ يعني ۵۰ تا ۶۰ متر مربع ضرب كنيم محدوده قيمتي معاملات مسكن در شهر تهران ۱.۶ تا ۱.۹ ميليارد تومان است.

تمامي نمايه‌هاي مذكور نشان مي‌دهد، جدا از آنكه تقاضاي سرمايه‌گذاري در مناطق گران قيمت پايتخت تا حد زيادي از بازار مسكن خارج شده، طرف تقاضاي مصرفي در جنوب تهران از قدرت خريد متناسب با رشد چهار سال اخير برخوردار نيست و نبض بازار در اختيار سفته‌بازان يا متقاضيان واقعي در مناطق متوسط تهران است.

از طرف ديگر شواهد و قرائن نشان مي‌دهد بازار مسكن در آبان ماه با تحرك نسبي مواجه شده است. تعداد معاملات در آبان ماه در مقايسه با مهرماه امسال ۳۳.۵ درصد و نسبت به آبان پارسال ۶۳.۵ درصد افزايش پيدا كرد. همچنين بررسي‌ها از افزايش محسوس بازديد از آگهي‌هاي ملكي در آبان ماه نسبت به مهرماه حكايت دارد.

مطالعه بيشتر: مطلب «محلات ارزان قيمت تهران براي خريد خانه» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.

با مجله ملكي دلتا همراه باشيد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مجله ملكي دلتا،
موضوع:
[ ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۰۷:۲۲ ] [ املاك دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی